این سوپرکامیپوتر کوچک انویدیا می‌تواند دستگاه‌های یادگیرنده را هوشمند‌تر کند

از این پس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به لطف شرکت انویدیا این امکان را خواهند داشت تا به روشی سریع به منظور افزودن یادگیری ماشینی به دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. این شرکت که بیشترین فعالیتش در زمینه تولید کارت‌های گرافیکی است، یک ماژول توسعه‌دهنده با عنوان Jetson TX1 با تکیه بر یادگیری ماشینی معرفی نموده است. […]

از این پس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به لطف شرکت انویدیا این امکان را خواهند داشت تا به روشی سریع به منظور افزودن یادگیری ماشینی به دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. این شرکت که بیشترین فعالیتش در زمینه تولید کارت‌های گرافیکی است، یک ماژول توسعه‌دهنده با عنوان Jetson TX1 با تکیه بر یادگیری ماشینی معرفی نموده است. این دستگاه می‌تواند مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد ماشین‌هایی که با تکیه بر محاسبات عمل می‌کنند، نظیر ماشین‌های مستقل، تشخیص چهره و تجزیه و تحلیل رفتاری، را تا میزان زیادی کاهش دهد.

گفتنی است که کیت توسعه‌دهنده TX1 به نحوی جایگزین TK1 خواهد بود که این شرکت سال گذشته آن را عرضه نمود. این سوپر کامپیوتر کوچک از شبکه Ethernet و استاندارد 802.11 ac پشتیبانی کرده و قابلیت اجرای سیستم‌عامل لینوکس را خواهد داشت. باید به این نکته نیز اشاره داشت که پیش‌فروش این ابر کامپیوتر از تاریخ 21 آبان‌ماه یعنی فردا آغاز شده و ارسال محصولات پیش‌خرید شده نیز از 25 آبان‌ماه صورت خواهد گرفت. گفته شده که قیمت این محصول 599 دلار خواهد بود اما معلمان و دانش‌آموزان این امکان را خواهند داشت که در سه ماهه ابتدایی سال نو میلادی با قیمت 299 دلار آن را خریداری نمایند.

Jen-Hsun Huang، مدیرعامل شرکت انویدیا در رویدادی در سان‌فرانسیسکو چنین بیان داشته است که: “معماری کامپیوتر در حال حاضر کاملاً عوض شده و این تغییر درست پیش روی ما است.” او به اینکه چگونه کارت‌های گرافیک قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ماشین‌های یادگیرنده را فراهم می‌کنند، اشاره کرده است. درست همان پروسه‌ای که امروزه در فیسبوک، گوگل و یوتیوب برای شناسایی و ثبت تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با ارائه TX1 توسط شرکت انویدیا به دنیای تکنولوژی، شرکت‌ها بدون بهره‌گیری از منابع غول‌آسای سیلیکونی، سربار اضافی دستگاه‌های خود را کنار گذاشته و محصولات خود را در مقیاس‌های کوچک‌تر تولید خواهند نمود. هوانگ همچنین افزود: “ما در حال تلاش برای همگانی نمودن ماشین‌های یادگیرنده هستیم.”

مشخصات سخت‌افزاری این محصول انویدیا را می‌توانید ذیلا مشاهده کنید:

  • پردازنده گرافیکی: 1 teraflops, 256-core Maxwell™ architecture-based GPU offering best-in-class performance
  • پردازنده: 64-bit ARM A57 CPUs
  • ویدئو: 4K video encode and decode
  • دوربین: Support for 1400 megapixels/second
  • حافظه رم: 4GB LPDDR4; 25.6 gigabits/second
  • فضای ذخیره‌سازی: 16GB eMMC
  • وای‌فای/بلوتوث: 802.11ac 2×2 Bluetooth ready
  • شبکه: 1GB Ethernet
  • سیستم‌عامل: Linux for Tegra
  • اندازه: 50mm x 87mm, باریک‌تر و کوچکتر از یک کارت اعتباری
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال