انویدیا عینک واقعیت مجازی فوق باریک خود را با نمایشگر هولوگرافیکی عرضه می کند

انویدیا با همکاری دانشگاه استنفورد عینک واقعیت مجازی خود را با نمایشگر هولوگرافی و یا ضخامت بسیار کم عرضه می‌کند. ضخامت این عینک تنها دو و نیم میلیمتر است و پردازش تصاویر آن با کمک هوش مصنوعی و با سرعت بالایی انجام می گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انویدیا در ساخت […]

انویدیا با همکاری دانشگاه استنفورد عینک واقعیت مجازی خود را با نمایشگر هولوگرافی و یا ضخامت بسیار کم عرضه می‌کند. ضخامت این عینک تنها دو و نیم میلیمتر است و پردازش تصاویر آن با کمک هوش مصنوعی و با سرعت بالایی انجام می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انویدیا در ساخت عینک واقعیت مجازی از طراحی جدیدی بهره برده است. یکی از معایب هدست های کنونی دوربین دوچشمی بزرگ و سنگین آن است که روی صورت قرار میگیرند. اما انویدیا تلاش کرده تا با کمک دانشگاه استنفورد این مشکل را از طریق ساخت یک عینک واقعیت مجازی هولوگرافی بسیار نازک برطرف کند.

در حالت کلی دلیل بزرگ بودن هدست های واقعیت مجازی وجود ذره بین اپتیکی نمایشگرها است. هر کدام از چشم ها دارای یک ذره بین هستند از طرفی به وسیله فاصله مشخص میان دو چشمی فناوری به کار رفته در این ذره بین ها تطابق پیدا می کند. به همین دلیل این هدست ها دارای اندازه های بزرگ هستند.

 پیش از این نیز روش های مختلفی برای کاهش فاصله بین دو چشمی و نمایشگر ها بکار گرفته شده بود. یکی از آنها استفاده از لنزهای پنکیکی بوده است که بتواند از طریق تا شدن مسیر نوری را کاهش دهد. اما این فناوری نیز تنها امکان نمایش تصاویر دو بعدی را داشت. روش های دیگر نیز به دلیل وضوح پایین هر کدام دارای معایب خاص خود بودند. اما عملکرد پیشنهادی انویدیا و استنفورد استفاده از نمایشگر هولوگرافی بسیار نازک است که می تواند نمایش تصاویر را به صورت دو بعدی و سه بعدی انجام دهد. ضخامت آن نیز تنها دو و نیم میلیمتر است. همچنین از طریق تکنیک های هوش مصنوعی کیفیت تصاویر نیز افزایش می یابد تا سرعت تولید تصاویر هلوگرامی نیز بهبود یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال