تصویری جدید از سیلیکون GP104 با معماری Pascal انویدیا لو رفت

به تازگی تصویری جدید از سیلیکون GP104 که به نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا با معماری پاسکال مربوط می‌گردد، در فضای مجازی منتشر شده که اگر حقیقت داشته باشد، می‌تواند اطلاعاتی جالب را در رابطه با آن در اختیارمان قرار دهد. در نگاه اول، می‌توانیم همان المان‌ها و اجزایی که در دیگر کارت‌های گرافیک انویدیا […]

به تازگی تصویری جدید از سیلیکون GP104 که به نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا با معماری پاسکال مربوط می‌گردد، در فضای مجازی منتشر شده که اگر حقیقت داشته باشد، می‌تواند اطلاعاتی جالب را در رابطه با آن در اختیارمان قرار دهد.

در نگاه اول، می‌توانیم همان المان‌ها و اجزایی که در دیگر کارت‌های گرافیک انویدیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشاهده نماییم. بستر کلی این کارت گرافیک همانند گذشته به وسیله‌ی مواد فایبرگلاس پوشیده شده و چیپ‌های مموری نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند. یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در این تصویر مشاهده می‌شود، وجود حافظه‌های HBM2 می‌باشد که اعلام شده قصد دارد برای سیلیکون‌های رده‌بالای سری GP100 به کار گیرد.

در مورد ابعاد این سیلیکون نیز اعداد 15.35×19.18 میلی‌متر و تعداد ترانزیستورهای احتمالی 7.4 تا 7.9 میلیون، قدرت بالای این کارت در اندازه‌ای کوچک را نشان می‌دهد. با وجود اینکه به حافظه‌های HBM2 اشاره داشتیم، انتظار می‌رود تا این کارت گرافیک به همراه 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با میزان حافظه‌ی موثر 8 گیگاهرتز، تولید و عرضه گردد.

در رابطه با دیگر مشخصات فنی کارت نیز باید به وجود مموری کنترلر 256 بیتی با پهنای باند 256 گیگابایت بر ثانیه اشاره نماییم. تعداد واحدهای پردازشگر CUDA در این کارت گرافیک 2560 واحد اعلام شده که نسبت به گزارش قبلی که تعداد آنها 4096 واحد اعلام شده بود، می‌تواند بیشتر به واقعیت نزدیک باشد.

زمان زیادی تا معرفی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا با معماری پاسکال نمانده و احتمالا در نمایشگاه کامپیوتکس نیز باید شاهد انتشار اخبار بیشتری در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال