انویدیا کارت گرافیک GTX TITAN P را در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای گیمزکام 2016 معرفی خواهد کرد

همانطور که در جریان هستید، پیشتر کارت گرافیک TITAN-X به عنوان پرچم‌دار شرکت انویدیا در نظر گرفته میشد و با معرفی شدن نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت با معماری پاسکال، حتی کارت گرافیک GTX 1070 نیز قدرتی بالاتر از TITAN-X داشت. در واقع نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا با داشتن قدرتی بسیار بالا، […]

همانطور که در جریان هستید، پیشتر کارت گرافیک TITAN-X به عنوان پرچم‌دار شرکت انویدیا در نظر گرفته میشد و با معرفی شدن نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت با معماری پاسکال، حتی کارت گرافیک GTX 1070 نیز قدرتی بالاتر از TITAN-X داشت. در واقع نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا با داشتن قدرتی بسیار بالا، موفق شدند تا توان پردازشی بالاتری نسبت به قدرتمندترین کارت‌های گرافیک نسل گذشته داشته باشند. پس از معرفی شدن کارت گرافیک GTX 1080، شاید می‌توانستیم این محصول را به عنوان پرچم‌دار این سری از محصولات انویدیا در نظر بگیریم، اما حالا اولین اطلاعات از یک کارت گرافیک جدید از سری TITAN و البته با معماری پاسکال به گوش می‌رسد.

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط منابع معتبر منتشر شده، کارت گرافیک جدید انویدیا GTX TITAN P نام خواهد داشت و به عنوان پرچم‌دار آینده این شرکت شناخته خواهد شد. اینطور که مشخص شده، مدیران این شرکت قصد دارند تا این کارت گرافیک قدرتمند و جدید را در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای گیمزکام 2016 که از 27 مرداد ماه تا 31 مرداد در شهر کُلُن آلمان برگزار خواهد شد، معرفی نماید.

در مورد مشخصات فنی هنوز انویدیا هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه را منتشر نکرده، اما منابع مختلف در رابطه با ویژگی‌های این محصول، اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند که بدون شک می‌تواند برای شما جذاب باشد. در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که این کارت بر اساس سیلیکون GP100 و در دو مدل مختلف 12 و 16 گیگابایتی تولید می‌شود. میزان پهنای باند حافظه نیز بر اساس حجم حافظه گرافیکی می‌تواند متغیر باشد. همانطور که در جریان هستید در گذشته اطلاعات بسیار زیادی در مورد احتمال استفاده انویدیا حافظه‌های HBM2 منتشر شده بود اما این موضوع حقیقت پیدا نکرد و انویدیا از حافظه‌ی GDDR5X برای کارت گرافیک GTX 1080 استفاده کرد. اما حالا شایعات و اخبار جدید نشان می‌دهند که کارت گرافیک GTX TITAN P قرار است از حافظه‌ی HBM2 استفاده کند. در واقع نسخه‌ی 16 گیگابایتی از این کارت مموری کنترلر 4096 بیتی و نسخه‌ی 12 گیگابایتی نیز مموری کنترلر 3072 بیتی خواهد داشت. اگر بخواهیم در این مورد کمی دقیق شویم، می‌توانیم به تلاش انویدیا برای رساندن عملکرد کارت‌های گرافیک خود به شتاب‌دهنده‌های گرافیکی PCI-e همچون Tesla P100 اشاره کنیم. میزان مصرف برق این کارت نیز احتمالا باید چیزی بین 300 تا 350 وات بوده و آن را از طریق دو کانکتور 8 پین تامین نماید.

باید اشاره داشته باشیم که کارت گرافیک GTX TITAN P تنها محصول قدرتمندی نخواهد بود که انویدیا به کمک آن، گیمرها را هدف قرار گرفته است. اینطور که اخبار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهند، این شرکت در حال توسعه‌ی کارت‌ گرافیکی با سیلیکون‌ GP102 نیز بوده که البته قدرتی پایین‌تر از سیلیکون GP100 داشته و فاقد واحدهای پردازشگر FP64 CUDA خواهد بود. همینطور این احتمال وجود دارد که این کارت همانند سیلیکون GP104 که پیشتر مورد استفاده انویدیا قرار گرفته، 3840 واحد پردازشگر CUDA داشته باشد. البته اطلاعات چندان زیادی در مورد این تراشه در دست نیست، اما شایعات از حافظه‌ی GDDR5X با مموری کنترلر 384 بیتی خبر داده و احتمالا در کارت گرافیک GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال