رونمایی انویدیا از کارت گرافیک Quadro M6000 با 24 گیگابایت حجم حافظه

به تازگی انویدیا کارت گرافیک جدید و قدرتمند Quadro M6000 با حجم حافظه‌ی 24 گیگابایت رونمایی کرده که می‌تواند کارهای گرافیکی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داده و مناسب توسعه‌دهندگان باشد. این محصول قدترمند و جدید که بر پایه سیلیکون GM200 و معماری Maxwell طراحی شده، به صورت فیزیکی از تمامی واحدهای پردازشگر این کارت […]

به تازگی انویدیا کارت گرافیک جدید و قدرتمند Quadro M6000 با حجم حافظه‌ی 24 گیگابایت رونمایی کرده که می‌تواند کارهای گرافیکی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داده و مناسب توسعه‌دهندگان باشد. این محصول قدترمند و جدید که بر پایه سیلیکون GM200 و معماری Maxwell طراحی شده، به صورت فیزیکی از تمامی واحدهای پردازشگر این کارت گرافیک استفاده کرده و در ان می‌توان مجموعا 3072 واحد پردازشگر CUDA را در کنار 192 واحد پردازشگر TMU و 96 واحد پردازشگر ROP مشاهده کرد. وجود مموری کنترلر 384 بیتی و حافظه‌ی GDDR5 در این کارت گرافیک نیز باعث شده تا توان پردازشی این کارت گرافیک در حدود 7 ترافلاپ باشد. البته حجم حافظه‌ی 24 گیگابایتی این کارت گرافیک (که دو برابر حجم حافظه‌ی کارت گرافیک GTX TITAN X می‌باشد) نیز سبب شده تا قدرت این کارت تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

اما چیزی که می‌تواند کارت گرافیک Quadro M6000 و TITAN X را از یکدیگر جدا کند، ویژگی‌های سخت‌افزاری Quadro M6000 می‌باشد که بیشتر مورد استفاده‌ی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. در این کارت خبری از خروجی HDMI 2.0 نیست و به جای آن ما شاهد وجود چهار خروجی DisplayPort 1.2 هستیم که این خروجی‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند مجموعا 4 نمایشگر با وضوح تصویر 4K را پشتیبانی نمایند. کانکتور دوآل‌لینک DVI در این کارت گرافیک نیز همانند گذشته بوده و سازندگان آن را حذف نکرده‌اند.

وجود تکنولوژی nView MultiDisplay در این کارت گرافیک باعث شده تا تنظیم کردن ویژگی‌های صفحه‌نمایش بسیار جذاب‌تر از قبل شده و کاربران بتوانند به شکل ساده‌تری صفحه‌نمایش دستگاه خود را تنظیم کنند. همچنین این کارت گرافیک از تکنولوژی nVidia GPUDirect نیز پشتیبانی می‌کند، تکنولوژی بسیار خوبی که می‌تواند در سیستم‌هایی که در آنها چندین کارت گرافیک به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، عملیات به اشتراک‌گذاری حافظه به شکل بسیار بهتری انجام گردد. در مورد توانایی‌های این کارت گرافیک در پردازش رابط‌های مختلف نیز باید اشاره داشته باشیم که این محصول جدید به صورت کامل از رابط‌های مختلفی همچون DirectX 12 و Vulkan و همینطور OpenGL 4.5  پشتیبانی نموده و از واحدهای اجرایی مختلفی همچون CUDA و OpenCL و همینطور DirectCompute به صورت کامل استفاده می‌نماید. هنوز انویدیا زمان عرضه و قیمت نهایی این کارت گرافیک را اعلام نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال