انویدیا قدرت‌بخش اولین خودروهای بدون راننده مسابقات Roborace خواهد بود

سال گذشته و در نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 بود که انویدیا اطلاعاتی را در مورد تلاش این شرکت برای توسعه خودروهای هوشمند در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اما امروز این شرکت در کنفرانس تکنولوژی گرافیک که در شهر سان‌خوزه برگزار شده، اطلاعاتی متفاوت از این موضوع را اعلام کرده که احتمالا برای شما نیز جذاب […]

سال گذشته و در نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 بود که انویدیا اطلاعاتی را در مورد تلاش این شرکت برای توسعه خودروهای هوشمند در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اما امروز این شرکت در کنفرانس تکنولوژی گرافیک که در شهر سان‌خوزه برگزار شده، اطلاعاتی متفاوت از این موضوع را اعلام کرده که احتمالا برای شما نیز جذاب باشد.

طبق صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای Jen-Hsun Huang، در مسابقه‌ی بزرگ و پر سر و صدای Roborace که قرار است در آن خودروهای هوشمند بدون راننده با یکدیگر به رقابت بپردزاند، انویدیا مسئول تجهیز کردن این اتومبیل‌ها به سیستم‌های سخت‌افزاری و تکنولوژی‌های پیشرفته خواهد بود. همچنین سوپرکامپیوتر Drive PX 2 با توانایی یادگیری این شرکت که به سیستم‌های خنک‌کننده‌ی آبی نیز مجهز شده، قرار است به عنوان مغز پردازشگر این خودروها مورد استفاده قرار بگیرد.

اما در مورد مسابقات Roborace باید اشاره داشته باشیم که در این رقابت قرار است 10 تیم مختلف شرکت نمایند که هر کدام از آنها، از دو دستگاه از خودروهای تولید شده توسط انویدیا استفاده خواهند کرد و خود مسابقه نیز 1 ساعت طول خواهد کشید. سوپرکامپیوتر Drive PX 2 نیز به مجموعه‌ای از سنسورها، GPS، رادارهای بسیار پیشرفته، LIDAR، دوربین و سنسورهای حساسیت‌بالا برای موقعیت‌یابی خودرو مجهز شده و در طول زمان که این خودروها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، عملکرد این سوپرکامپیوتر نیز بهتر شده و می‌تواند در طول زمینه به صورت بهینه‌تری عمل کند.

طبق گفته‌های انویدیا، خودروی هوشمندی که هر کدام از این تیم‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند کاملا یکسان است و تنها تفاوتی که میان عملکرد آنها وجود دارد، سیستم نرم‌افزاری می‌باشد که مهندسین این شرکت‌ها برای خودروی خود انتخاب می‌نمایند.

اولین سری از مسابقات Roborace قرار است در ماه سپتامبر (اواسط شهریور) برگزار گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال