رصد مدفوع پنگوئن‌ها از فضا باعث کشف کلونی جدید از آنها شد

تصاویر ماهواره ای مربوط به مدفوع پنگوئن ها باعث شد تا دانشمندان بتوانند کلونی جدیدی از این پرندگان کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم تحقیقاتی قطب جنوب توانستند از طریق دستور ماهواره‌ای به این کشف هیجان انگیز دست پیدا کنند. داده های دریافتی از ماموریت ماهواره کوپرنیک کمیسیون اروپا و […]

تصاویر ماهواره ای مربوط به مدفوع پنگوئن ها باعث شد تا دانشمندان بتوانند کلونی جدیدی از این پرندگان کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم تحقیقاتی قطب جنوب توانستند از طریق دستور ماهواره‌ای به این کشف هیجان انگیز دست پیدا کنند.

داده های دریافتی از ماموریت ماهواره کوپرنیک کمیسیون اروپا و ماهواره ی مکسار به دانشمندان کمک کرد تا بتوانند یک کلونی جدید از پنگوئن های امپراتور را که شامل ۵۰۰ پرنده است کشف کنند. طبق اعلامیه موسسه ملی بررسی قطب جنوب در بریتانیا این دانشمندان از طریق لکه های گوانو پرندگان به رنگ قهوه ای توانستند وجود آنها را تشخیص دهند. زیرا امکان شناسایی آن روی سفیدی یخ ها بسیار آسان است. گوانو که از مدفوع پرندگان دریایی حاصل می شود نوعی رسوبات فسفات گونه است که توسط خفاش ها و فک ها نیز تولید می شود.

پنگوئن های امپراتور از نوع بلند قد ترین و سنگین ترین پنگوئن‌های زنده محسوب می شوند که دولت ایالات متحده سال گذشته چگونه آنها را به دلیل تغییرات آب و هوایی در معرض انقراض اعلام کرد. تصاویر ماهواره‌ای محل کلونی تازه‌ای را از این پرندگان در قطب جنوب نشان میدهد.

به گفته محققان پیش بینی های مربوط به تغییرات آب و هوایی می تواند آسیب های زیادی را به زیستگاه طبیعی پنگوئن ها وارد کند و حتی به انقراض نسبی ۸۰ درصد از این کلونی ها تا پایان قرن منجر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال