OCZ از هارد جامد جدید خود با نام Saber 1000 و رابط SATA رونمایی کرد!

OCZ که یکی از بزرگترین تولید کنندگان حافظه های جانبی می باشد، ساعاتی پیش از هارد جامد و جدید خود با نام Saber 1000 و از کلاس Enterprise، رونمایی کرد. این هارد مخصوصا برای سیستم های طراحی شده است که نیاز زیادی به داشتن “سرعت خواندن – Read Speed” بالا دارند و اصطلاحا read-intensive هستند […]

OCZ که یکی از بزرگترین تولید کنندگان حافظه های جانبی می باشد، ساعاتی پیش از هارد جامد و جدید خود با نام Saber 1000 و از کلاس Enterprise، رونمایی کرد. این هارد مخصوصا برای سیستم های طراحی شده است که نیاز زیادی به داشتن “سرعت خواندن – Read Speed” بالا دارند و اصطلاحا read-intensive هستند و در حجم های مختلف و بالایی که عرضه می شوند، علاوه بر سرعت بسیار بالایی که به ارمغان می آورند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

از جمله ی کاربردهایی که این هارد ها می توانند در کنار ذخیره سازی های عادی داشته باشند، استفاده ی آنها در وب هاستینگ یا تبدیل آنها به یک دیتا سنتر می باشد چرا که OCZ این هارد را مناسب همین کار ها طراحی کرده است. هارد جامد و جدید OCZ که از جدیدترین تکنولوژی این شرکت با نام A19nm NAND بهره می برد، در ظرفیت های 240 گیگابایت، 480 گیگابایت و 960 گیگابایت عرضه خواهد شد و با بهره گیری از کنترلر داخلی Barefoot 3، پایداری و سرعت بالای این هارد های در ظرفیت های مختلف، تضمین می شود.

مدیران ارشد شرکت OCZ اعلام کرده اند که این هارد جامد را با مشورت ها و صحبت های بسیار با کاربران طراحی کرده اند و سعی کرده اند تا با مشاهده ی نیاز های کاربران، محصولی را تولید کنند که به نیاز تمامی افراد پاسخ داده شود.

همانطور که گفته شد، هارد های سری Saber 1000 مخصوص کارهایی طراحی شده است که نیاز به سرعت خواندن بالا داشته و read-intensive می باشند، کارهایی که نیاز به سرعت بالا در خواندن اطلاعات و ذخیره سازی آنها و بازخوانی مجدد آنها از حافظه کش، دارند. از جمله ی سیستم ها و فعالیت هایی که نیاز به سرعت خواندن بالایی دارد، می توان به VoD، VDI، سرویس های پخش آنلاین ویدئو، سیستم های ذخیره سازی ابری، ارائه خدمات هاستینگ، سیستم های ارتباطی با مشتریان و … اشاره کرد که همه ی آنها نیازمند هارد هایی پرسرعت می باشند و OCZ نیز دقیقا همین موارد را هدف قرار داده است!

سیستم های مختلفی در این سری از هارد های OCZ به کار گرفته شده اند که کمک زیادی به متخصصان و افراد مختلف می کند. یکی از این سیستم ها که مخصوص مانیتور کردن و مشاهده ی فعالیت های کامل این هارد می باشد، StoragePeak 1000 SSD Management System نام دارد و متخصصان آی تی یا افراد دیگر می توانند حتی از طریق سیستم های مدیریتی اینترنتی نیز هارد های سری Saber 1000 را کنترل کنند.

هنوز زمان عرضه و قیمت هارد های سری Enterprise شرکت OCZ با نام Saber 1000، مشخص نشده است…

لینک کوتاه | منبع : Techpowerup

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال