نسل جدید خودروی هوشمند تسلا با نام Model 3 رسما معرفی شد

در هیاهوی مربوط به نمایشگاه‌های خودرو نیویورک و ژنو، اخبار بسیار زیادی منتشر شد و سازندگان زیادی در این نمایشگاه‌های حضور پیدا کردند، اما شرکت تسلا یکی از غایبین این نمایشگاه‌ها بود. حالا که ماه مارس تمام شده، تسلا از خودروی مورد انتظار Model 3، یکی از محصولات الکتریکی رده‌پایین شرکت خود رسما رونمایی نمود. […]

در هیاهوی مربوط به نمایشگاه‌های خودرو نیویورک و ژنو، اخبار بسیار زیادی منتشر شد و سازندگان زیادی در این نمایشگاه‌های حضور پیدا کردند، اما شرکت تسلا یکی از غایبین این نمایشگاه‌ها بود. حالا که ماه مارس تمام شده، تسلا از خودروی مورد انتظار Model 3، یکی از محصولات الکتریکی رده‌پایین شرکت خود رسما رونمایی نمود. این خودروی جدید می‌تواند با قابلیت‌های بسیار زیاد و قیمت کمتری که نسبت به محصولات دیگر بازار دارد، علاوه بر میسر کردن امکان خریداری یک خودروی الکتریکی توسط بسیاری از اقشار جامعه، صنعت خودروهای الکتریکی را نیز با قدرت و سرعت بسیار بیشتری، پیش بَرَد.

مدیران این شرکت سعی کردند تا در مراسمی اختصاصی و بدون حضور در نمایشگاه‌های بزرگ خودرو که در شهرهای مختلف برگزار می‌گردد، از جدیدترین محصول خود با نام Model 3 رونمایی نمایند. البته شاید با خود بگویید که این روش برای معرفی یک خودروی مورد انتظار، کمی حرفه‌ای نباشد، اما اینطور نیست و شرکت تسلا برای عرضه داشتن این محصول جدید، سفارشات خود را پیشتر دریافت کرده و تا کنون 115000 نفر منتظر دریافت اتومبیل جدید خود می‌باشند.

مراسمی که مدیران این شرکت در آن از خودروی جدید خود رونمایی نمودند نیز شباهت زیادی به مراسم‌هایی داشت که مدیران اپل برای معرفی محصولات خود برگزار می‌نمایند. اما اینجا صحبت از تکنولوژیست. نباید فراموش کنیم که جایگاه تسلا در میان مردم و کاربران تا چه اندازه بالا رفته و کاربران چگونه به این شرکت و محصولاتی که مرفی می‌کند، ایمان دارند. مدیران تسلا، این خودرو را یکی از محصولات انقلابی در صنعت خودروهای الکتریکی می‌دانند چرا که ده‌ها هزار نفر از خریداران، سفارش خودرویی را داده‌اند که هنوز شکل آن را نیز ندیده‌اند!

Tesla-Model-3-3

بهتر است کمی هم در مورد این خودرو و چیزی که باعث شده تا تسلا به کمک Model 3 به این موفقیت برسد، صحبت کنیم. در مورد طراحی خودرو، سازندگان به شکل هوشمندانه‌ای سعی کرده‌اند از خودروها قدرتمندتر Model S و Model X بهره بگیرند چرا که بخش جلویی خودرو شباهت بسیار زیادی به یک محصول SUV و شاسی‌بلند داشته و بخش عقبی نیز همانند Model S طراحی شده است. به هر شکل، طراحی خودرو به شکل بسیار خوبی انجام شده و شکل ظاهری این محصول، حس خشونت‌آمیزتری نسبت به خودروهای Model S و Model X دارد. علاوه بر این، سازندگان سعی داشته‌اند در معرفی Model 3، امکانات بیشتری که به چرخ‌های خودرو مربوط می‌شود را نیز به این محصول اضافه نمایند.

شباهت‌های این خودرو و محصولات قبلی این شرکت یعنی Model S و Model X در بخش داخلی، از آنچه که تصور کنید نیز بیشتر است. در خودروی Model 3 هم شاهد وجود 5 صندلی هستیم که “بسیار راحت” هستند. علاوه بر شیشه‌ای بودن سقف خودرو، فضای بار نیز در بخش جلویی و عقبی خودرو مشاهده می‌شود.

سادگی، موضوعیست که می‌توان در کنسول خودروی Model 3 به دنبال آن بود. در بخش وسطی خودرو و کنسول، خبری از دکمه‌های کنترلی متعدد که در بسیاری از محصولات بازار مشاهده می‌شود، نبوده و همه چیز از طریق صفحه‌نمایش لمسی انجام می‌شود. حتی ظاهری که این صفحه‌نمایش دارد، برجسته‌تر از صفحه‌نمایش‌های 17 اینچی که پیشتر در خودروهای Model S و Model X دیده بودیم نیز می‌باشد. برای بیشتری شدن امکانات خودرو و تغییر شکل ظاهری در بخش بیرونی و درونی خودرو نیز امکانات و آپشن‌های زیادی پیش روی کاربران وجود دارد که با پرداخت پول بیشتر، می‌توان آنها را به این خودرو خوش‌قیمت، اضافه نمود.

Tesla-Model-3-5

در مورد عملکرد خودرو همواره شرکت تسلا گزینه‌های جذابی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در این خودرو نیز دو حالت کلی با نام‌های Insane Mode (به معنی حالت دیوانه‌وار) و ludicrous Mode (به معنی حالت مضحک) وجود دارد که کاربران می‌توانند از آنها استفاده نمایند. باید اشاره داشته باشیم که ایلان ماسک در معرفی این خودرو اعلام کرد که “ما خودروهای کند را تولید نمی‌کنیم”. به همین جهت می‌توان گفت که خودروی جدید و الکتریکی Model 3 نیز با قیمت 35000 دلار، می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد تا با خریداری پکیج مربوط به افزایش قدرت و سرعت خودرو، شتاب 0 تا 100 خودرو را از 6 ثانیه به نیم، یعنی چیزی بین 3 تا 4 ثانیه کاهش دهند که در این صورت می‌توان این محصول را رقیبی برای خودروهای سوپر اسپرت از لحاظ شتاب 0 تا 100 تلقی نمود. مسافتی که این خودرو با یک بار شارژ شدن نیز می‌تواند طی کند، 215 مایل اعلام شده که البته با پکیج‌های مختلف می‌تواند افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، آقای ماسک اذعان داشته که خودروی نیمه‌هوشمند آنها یعنی Model 3 به برخی از سیستم‌های مختلف همچون حالت Autopilot یا حرکت خودرو و ویژگی‌های امنیتی متعددی مجهز شده که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. همچنین باید اشاره داشته باشیم که دارندگان خودروی Model 3 می‌توانند از مراکز شارژ سریع نیز به صورت کاملا رایگان استفاده نمایند. البته شاید با خود بگویید که تعداد این مراکز چندان بالا نیست، اما این مدیران تسلا اذعان داشته‌اند که برنامه‌های زیادی برای افزایش دادن تعداد آنها به 7500 ایستگاه تا زمان ورود این خودرو به خیابان‌ها دارند.

اخیرا نیز کارخانه‌ی جدید Gigafactory در ایالت Nevada تاسیس شده، کارخانه‌ای که می‌تواند در طول سال، حجم بیشتری از باتری‌های یون-لیتیومی بیشتری را نسبت به تمامی کارخانه‌های دیگر شرکت تسلا که مشغول به این باتری‌ها هستند، تولید نمایند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تسلا بخواهد تولید محصولات خود مخصوصا خودروهای Model 3 را افزایش دهد. در این شرایط باید این شرکت بتواند نیاز کاربران و مشتریان خود را برطرف نماید. اگر برنامه‌های شرکت تسلا درست پیش رود، می‌توانیم در آینده شاهد این باشیم که این شرکت بتواند سالانه در حدود 500,000 دستگاه خودرو را در به صورت سالانه تولید نماید.

Tesla-Model-3-2

همانطور که اشاره کردیم تازه بازی تسلا آغاز شده است! خودروهای الکتریکی می‌توانند به جایگاه‌های بسیار خوبی در آینده برسند و همین موضوع است که ما را در انتظار Model 3 نگاه داشته بود. روزهای ابتدایی که خودروهای Model S و Model X معرفی شده بودند را باید به یاد داشت، محصولاتی که واکنش‌های بسیار زیادی روبه‌رو شد اما حالا جایگاه‌های بسیار خوب و والایی در دنیای خودروها دارند.

در آینده نیز عرضه شدن خودروی ارزان‌قیمت و 35000 دلاری Model 3 می‌تواند علاوه بر فراگیرتر شدن استفاده از خودروهای الکتریکی، امکان تولید خودروهای ارزان‌قیمت‌تر را نیز برای سازندگان فراهم آورد.

 Tesla-Model-3-4   Tesla-Model-3-6

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال