معرفی رسمی اسنپدراگون 888 و برخورداری از مودم 5G یکپارچه

کوالکام سری جدید اسنپدراگون 888 را معرفی کرده که از مودم 5G یکپارچه برخوردار خواهد بود. به این ترتیب انتظار می رود در آینده گوشی‌های هوشمند پیشرفته تری نسبت به مدل های قبلی مانند اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام برای اولین بار در اسنپدراگون 888 از مودم […]

کوالکام سری جدید اسنپدراگون 888 را معرفی کرده که از مودم 5G یکپارچه برخوردار خواهد بود. به این ترتیب انتظار می رود در آینده گوشی‌های هوشمند پیشرفته تری نسبت به مدل های قبلی مانند اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام برای اولین بار در اسنپدراگون 888 از مودم 5G یکپارچه استفاده کرده که باعث پیشرفت بزرگی در گوشی های هوشمند خواهد شد. زیرا اسنپدراگون ۸۶۵ این قابلیت را نداشته و سازندگان گوشی های همراه می بایست از تراشه جدا برای مودم استفاده کنند. این امر در نهایت به اشغال فضای بیشتر و افزایش مصرف انرژی می‌انجامید.

مودم اسنپدراگون 888 به نام X60 در بهمن ماه سال گذشته توسط کوالکام معرفی شده بود. این مودم اولین مدل 5G با فناوری ۵ نانومتری است و به خاطر معماری لیتوگرافی ۵ نانومتری انرژی کمتری نیز مصرف خواهد کرد. بدین ترتیب استفاده از شارژ گوشی های همراه در زمان استفاده از شبکه 5G نیز به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

از دیگر قابلیتهای اسنپدراگون 888 برخورداری از نسل ششم هوش مصنوعی AI Engine است و کوالکام نیز اعلام کرده این چیپست قادر خواهد بود تا وظایف مربوط به هوش مصنوعی را با عملکرد بهتری انجام دهد. پردازشگر گرافیکی این چیپست میتواند از بازی‌های ۱۴۴ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی کند و این موضوع نسبت به پردازشگرهای قبلی بزرگترین پیشرفت به شمار می رود. هنوز جزئیات بیشتری از این چیپست فاش نشده، اما کوالکام اعلام کرد پردازشگر سیگنال تصویر در اسنپدراگون 888 حدود ۳۵ درصد سریعتر خواهد بود. به این ترتیب زمان پردازش تصویر در هر ثانیه با سرعت ۲.۷ گیگاپیکسل امکان‌پذیر می‌شود. سیگنال دیجیتال Hexagon نیز در اسنپدراگون 888 دوباره طراحی شده و هم اکنون قادر است عملیات محاسباتی 26 ترا را در یک ثانیه انجام دهد. این چیپست همچنین از وای فای 6E نیز پشتیبانی کرده و اولین گوشی تولید شده با آن نیز شیائومی‌می ۱۱ خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال