برنامه های قدیمی و بروز نشده اپ استور و گوگل پلی به بیش از 1.5 میلیون عدد می رسد

گزارش های جدید نشان می‌دهد اپ استور و گوگل پلی حدود یک و نیم میلیون اپلیکیشن قدیمی دارند که حداقل دو سال از بروز نشدن آنها گذشته است. البته سیاست‌های جدید این دو شرکت به زودی باعث حذف این اپلیکیشن ها خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت تحلیلی به […]

گزارش های جدید نشان می‌دهد اپ استور و گوگل پلی حدود یک و نیم میلیون اپلیکیشن قدیمی دارند که حداقل دو سال از بروز نشدن آنها گذشته است. البته سیاست‌های جدید این دو شرکت به زودی باعث حذف این اپلیکیشن ها خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت تحلیلی به نام Pixalate در تحقیقات اخیر خود متوجه شد تنها ۲۸ درصد از برنامه های اپ استور و گوگل پلی در ۶ ماه اخیر به روز رسانی شده اند و یک سوم از کلیه برنامه های هر دو فروشگاه بیش از دو سال یا بیشتر رها شده و هیچ بروزرسانی برای آنها ارائه نشده است.

 طبق گزارش های این شرکت حدود ۶۵۰ هزار اپلیکیشن در اپ استور و ۸۶۹ هزار اپلیکیشن در گوگل پلی به صورت رها شده وجود دارند. همچنین تعداد بازی های ویدیویی آپدیت نشده در ۲ سال گذشته به ۵۰ هزار عدد می رسد. البته در این بین برنامه هایی که ممکن است به زودی به روز رسانی هایی برای آن منتشر شوند تحت دسته بندی های دیگر مانند اپلیکیشن های مالی قرار گرفتند. به طوری که در ۶ ماه اخیر حدود ۶۹ هزار مورد از آنها به روز رسانی شده اند. حود ۷۲۰۰۰ برنامه از نوع خرید و ۶۴۰۰۰ برنامه مربوط به سلامت نیز به روزرسانی‌هایی طی چند وقت اخیر دریافت کردند.

 از طرفی بین دانلود آن برنامه و به روزرسانی رابطه مشخصی وجود دارد. به طوری که برنامه های دارای ۱۰۰ میلیون دانلود طی شش ماه گذشته به روز رسانی دریافت کردند که حدود ۸۴ درصد از این برنامه‌ها را تشکیل می دهند. طبق سیاست های جدید اعمال شده برای استور های اپل و گوگل طی ماه‌های آینده این برنامه ها حذف خواهند شد یا از دید کاربران پنهان می شوند. از آنجایی که آسیب پذیری این برنامه ها در برابر نفوذ هکرها بسیار زیاد است، به همین دلیل گوگل و اپل برنامه های قدیمی که پس از دو سال هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده باشند را حذف میکنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال