سالمندانی که به طور منظم ورزش می کنند مغز قوی تری دارند

محققان دانشگاه کالیفرنیا در تحقیق اخیر خود متوجه شدند ورزش منظم در افراد مسن باعث قوی تر شدن مغز آنها خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد ورزش منظم می تواند باعث قوی تر شدن ذهن افراد سالمند شود. نتایجی که از مطالعات اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا در تحقیق اخیر خود متوجه شدند ورزش منظم در افراد مسن باعث قوی تر شدن مغز آنها خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد ورزش منظم می تواند باعث قوی تر شدن ذهن افراد سالمند شود. نتایجی که از مطالعات اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا به دست آمده است نشان می دهد ورزش های منظم در نهایت به بهبود وظایف شناختی و عملکرد اجرایی مغز منجر خواهد شد.

 زینکا زلاتار یکی از محققین این مطالعه میگوید: هنوز مشخص نیست این فعالیت های روزانه می ‌تواند اثر بلند مدت داشته باشد یا خیر. البته در این مطالعه در مورد انجام فعالیت های بدنی و اثر آن در بهبود طولانی مدت در سلامت مغز بررسی هایی انجام شده است. در این آزمایش ۹۰ فرد ۵۰ تا ۷۴ ساله علاوه بر حضور در یک ورزش دسته جمعی از شتاب سنج استفاده کردند. در این بین مشخص شد بین ورزش و عملکرد شناختی ارتباط مستقیم وجود دارد. به طوری که این افراد در روزهایی که به طور منظم ورزش می کردند عملکرد شناختی آنها نیز تقویت شده و در روزهای دیگر این عملکرد کاهش داشته است.

 این ارتباط بین ورزش و عملکرد شناختی حتی در دیگر عوامل مانند وضعیت بیماری، تحصیلات، سن و جنسیت نیز تفاوتی نداشته است. دکتر رینه مور این فرضیه را مطرح می‌کند که ممکن است این فرایند در افرادی که از نظر عملکردی مستقل بوده و فعالیت های محرک شناختی اجتماعی بیشتری انجام میدهند تاثیر کمتری داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال