بار دیگر فیسبوک به جاسوسی از کاربران از طریق دوربین اینستاگرام متهم شد

برای چندمین بار فیسبوک متهم به جاسوسی از کاربران اینستاگرام شده است. این بار این اتهام با اعلام دسترسی غیر مجاز به دوربین گوشی افراد توسط فیسبوک بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهایی در رسانه ها منتشر شده که در آن آمده است اینستاگرام قادر است به صورت غیر مجاز […]

برای چندمین بار فیسبوک متهم به جاسوسی از کاربران اینستاگرام شده است. این بار این اتهام با اعلام دسترسی غیر مجاز به دوربین گوشی افراد توسط فیسبوک بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهایی در رسانه ها منتشر شده که در آن آمده است اینستاگرام قادر است به صورت غیر مجاز به دوربین آیفون کاربران دسترسی داشته باشد. طبق توضیحات این گزارش ها حتی زمان غیرفعال بودن دوربین نیز امکان سوء استفاده از آن وجود خواهد داشت. همین موضوع باعث شد تا اتهام جدیدی نسبت به فیسبوک شکل بگیرد.

تاکنون فیسبوک بارها مورد چنین اتهاماتی قرار گرفته حتی این مورد  را نیز پیش از این یک باگ نرم‌افزاری اعلام کرد که پس از مدتی برطرف شده بود. در شکایت جدید مطرح شده علیه این شرکت در دادگاهی در سانفرانسیسکو یک کاربر اینستاگرام اعلام کرده این شبکه اجتماعی با دسترسی به دوربین گوشی کاربران اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کرده است و تنها از طریق این روش می‌تواند به آن داده ها دسترسی پیدا کند.

 در شکایت این کاربر آمده است: با اطلاعات جمع آوری شده توسط این شرکت از حریم شخصی افراد، آنها می‌توانند بینش و اطلاعات ارزشمندی را از کاربران جمع آوری و در تحقیق درباره بازار مورد استفاده قرار دهند. هنوز فیسبوک واکنشی در مورد شکایت نشان نداده است. این شرکت تاکنون بارها مورد اتهام نقض حریم شخصی کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال در ماه گذشته این شرکت به جمع‌آوری داده‌های غیرقانونی بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام متهم شده بود. اما این کمپانی اعلام کرد این کمپانی برای اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال