یک میلیارد گوشی اندرویدی در معرض خطر هکرها قرار دارد

طبق تحقیقات انجام شده بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی در جهان وجود دارند که به دلیل عدم بروزرسانی در معرض حمله هکرها قرار دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، بسیاری از گوشی هایی که ورژن سیستم عامل آنها از 4 قدیمی تر است، بیشتر از […]

طبق تحقیقات انجام شده بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی در جهان وجود دارند که به دلیل عدم بروزرسانی در معرض حمله هکرها قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، بسیاری از گوشی هایی که ورژن سیستم عامل آنها از 4 قدیمی تر است، بیشتر از همه در معرض خطر قرار دارند. تحقیقات نشان می دهد که 40 درصد از کاربران از سیستم عاملی استفاده می کند که دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی شود. البته کاربرانی که سیستم عامل آنها نسخه 7 بوده و امکان  دریافت بروزرسانی جدیدتر ندارند نیز در معرض خطر قرار دارند.

شرکت انگلیسی  Which که تحقیقات مورد نظر را انجام داده است می گوید: تنها چند میلیون گوشی در بریتانیا در شرایط هک قرار دارند. این موضوع همچنین اهمیت سسیستم عامل آپدیت شده در مقابل حملات هکرها و بدافزارها را نشان می دهد. حتی گوشی هایی که در حال حاضر در فروشگاههای اینترنتی در حال فروش هستند نیز این آسیب پذیری را دارا هستند. در این میان گوشی های قبل از سال 2012 مانند گلکسی اس 3 و سونی اکسپریا S از آسیب پذیری بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال