روزانه یک میلیون نفر به کاربران شبکه 5G اضافه می شوند

شرکت اریکسون اعلام کرد احتمالاً تعداد کاربران شبکه 5G تا پایان سال میلادی به حدود ۵۸۰ میلیون نفر خواهد رسید و تعداد احتمالی کاربران در دو سال آینده به سه و نیم میلیارد نفر می‌رسد. در این بین کشور چین بیشترین تعداد کاربران شبکه 5G را در اختیار دارد به طوری که حدود ۱.۱۷ میلیارد […]

شرکت اریکسون اعلام کرد احتمالاً تعداد کاربران شبکه 5G تا پایان سال میلادی به حدود ۵۸۰ میلیون نفر خواهد رسید و تعداد احتمالی کاربران در دو سال آینده به سه و نیم میلیارد نفر می‌رسد. در این بین کشور چین بیشترین تعداد کاربران شبکه 5G را در اختیار دارد به طوری که حدود ۱.۱۷ میلیارد کاربر از سراسر جهان به چین اختصاص دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اریکسون اخیراً گزارش جدیدی ارائه داده که نشان می دهد فناوری 5G در جهان به عنوان سریع ترین تکنولوژی مورد پذیرش تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته به طوری که روزانه یک میلیون نفر به این تعداد اضافه می شوند.

بیشترین سرمایه‌گذاری مربوط به فناوری 5G در چین انجام گرفته و همچنین مصرف کنندگان این شبکه دسترسی بیشتری به گوشی های جدید که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند داشته اند. هم اکنون شرکت های تولید کننده موبایل در سراسر جهان حدود ۳۰۰ مدل گوشی با فناوری 5G عرضه کردند. به گزارش اریکسون کاربرانی که از گوشی های مجهز به 5G استفاده می کنند در ۳ ماهه سال ۲۰۲۱ به ۷۰ میلیون نفر رسیده و تا سال ۲۰۲۶ تعداد افراد استفاده کننده از شبکه 5G حدود 60 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

از مهمترین دلیل رشد شبکه 5G در جهان به همه گیری ویروس کرونا مربوط است. بسیاری از کاربران به شبکه های ارتباطی نیاز داشته اند و بدین ترتیب تقاضا برای این فناوری افزایش داشته است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال