یکی از محصولات فناوری ایرانی در مراسم رونمایی نمایشگاه نانویی به فیلیپین صادر شد

در نمایشگاه بین المللی ساخت ایران و در حاشیه رونمایی از ۵۵ محصول نانویی یک دستگاه آب شیرین کن خورشیدی که توسط محققان ایرانی ساخته شده به کشور فیلیپین صادر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این نمایشگاه بسیاری از مقالات […]

در نمایشگاه بین المللی ساخت ایران و در حاشیه رونمایی از ۵۵ محصول نانویی یک دستگاه آب شیرین کن خورشیدی که توسط محققان ایرانی ساخته شده به کشور فیلیپین صادر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این نمایشگاه بسیاری از مقالات حوزه نانو عرضه شده که همگی آنها نسبت به گذشته از لحاظ کیفی و کمی ارتقا یافته اند. وی با سپاس و تشکر از شرکت های فعال در حوزه نانو از بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی درخواست بازدید از این نمایشگاه و محصولات قابل سرمایه گذاری داشته است.

 به گفته ستاری از مهمترین محصولات کاربردی این نمایشگاه آب شیرین کن خورشیدی بوده که توسط محققان ایرانی با فناوری نانو توسعه یافته است. این دستگاه یکی از چند نمونه محدود دستگاه آب شیرین کن خورشیدی موجود در دنیا محسوب می‌شود .

به گفته ستاری این تکنولوژی می‌تواند به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور در حوزه تولید منابع جدید و باز چرخانی آب مورد استفاده قرار بگیرد. در این مراسم دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور نیز ساخت این محصول را با حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست. به گفته وی این دستگاه مبتنی بر نانو یکی از محصولات طرح های مازاد معاونت در راستای توسعه فناوری نانو بوده است. به گفته سعید سرکار، این نمایشگاه می‌تواند به استفاده از فناوری نانو در صنایع مختلف و حل مشکلات صنعتی کمک کند.

 دستگاه های رونمایی شده در این نمایشگاه اکثرادر حوزه واردات با مشکلاتی مواجه هستند و یا به دلیل تحریم هرگز دیگر وارد کشور نخواهند شد. یکی از دستگاه‌هایی که پیش از ورود به بازار داخلی به کشورهای دیگری صادر شده است آب شیرین کن خورشیدی بوده که هفته گذشته سه دستگاه از آن به فیلیپین صادر شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال