یکی از سختگیرانه ترین قوانین حفاظت از داده ها در چین به تصویب رسید

دولت چین یکی از سختگیرانه ترین قوانین مربوط به اطلاعات شخصی و حتی نحوه جمع آوری آن توسط کمپانی ها را تصویب کرد که پیش از آن هرگز چنین قوانین محدود کننده وجود نداشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این قوانین تازه به تصویب رسیده شامل مجموعه ای از قوانین جهت […]

دولت چین یکی از سختگیرانه ترین قوانین مربوط به اطلاعات شخصی و حتی نحوه جمع آوری آن توسط کمپانی ها را تصویب کرد که پیش از آن هرگز چنین قوانین محدود کننده وجود نداشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این قوانین تازه به تصویب رسیده شامل مجموعه ای از قوانین جهت حفاظت از اطلاعات شخصی است که نحوه جمع آوری، پردازش و محافظت از آنها را شرح خواهد داد. همچنین در این قانون چگونگی مدیریت داده های کاربران توسط شرکت های خصوصی زیر نظر گرفته شده و به تلاش های بخش های نظارتی نظارتی دولت چین ارتباطی نخواهد داشت.

 قرار است این قانون از دهم ابان ماه در چین به اجرا درآید. بدین ترتیب کلیه شرکت های خصوصی ملزم به رعایت استانداردهای خاص در جمع آوری اطلاعات کاربران خواهند بود. همچنین نحوه ذخیره سازی اطلاعات نیز باید طبق این قانون انجام گیرد. کلیه شرکت ها برای جمع آوری داده ها نیازمند دریافت رضایت کاربران خواهند بود به طوری که شرکت ها طبق این قانون همچنان موظف به ارائه خدمات به افرادی خواهند بود که داده های شان را در اختیار شرکت نگذاشتند.

دولت چین تصمیم گرفته تا با استفاده از این قانون اقدامات ضد انحصاری را در قبال شرکت‌هایی مانند علی بابا و تنسنت انجام دهد. علاوه بر آن این قانون کمک خواهد کرد تا شرکت‌های فناوری غول پیکر با استفاده از دیجیتالی کردن سرویسهای عمومی درآمدزایی داشته باشند و به داده های شبکه های اجتماعی اتکا نکنند.

در این قانون که شباهت زیادی به مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا دارد در مورد دسترسی دولت به اطلاعات کاربران صحبتی به میان نیامده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال