یکی از اولین کامپیوترهای شخصی دنیا به فروش گذاشته شده است

بسیاری از افراد در مورد گذشته‌ی کامپیوتر دیجیتالی Kenbak-1، اولین کامپیوتر شخصی که وارد بازار شد، چیزی نمی‌دانند و شاید همانند بسیاری از خوانندگان این مطلب، اطلاعاتی در مورد به فروش گذاشته شدن یکی از آنها را شنیده باشند. سال 1971 بود که آقای John Blankenbaker، کامپیوتر شخصی Kenbak-1 را به منظور افزایش سطح برنامه‌نویسی و این […]

بسیاری از افراد در مورد گذشته‌ی کامپیوتر دیجیتالی Kenbak-1، اولین کامپیوتر شخصی که وارد بازار شد، چیزی نمی‌دانند و شاید همانند بسیاری از خوانندگان این مطلب، اطلاعاتی در مورد به فروش گذاشته شدن یکی از آنها را شنیده باشند.

سال 1971 بود که آقای John Blankenbaker، کامپیوتر شخصی Kenbak-1 را به منظور افزایش سطح برنامه‌نویسی و این دانش تولید و وارد بازار کرد. عرضه‌ی این کامپیوتر با عرضه‌ی کامپیوترهای معروف Altair 880، Apple I و Datapoint 2200 همراه بود که شاید نام این کامپیوترها را شنیده باشید.

جالب است بدانید که این کامپیوتر تنها 256 بایت (بله درست خواندید!) حافظه‌ی رم دارد. همچنین هیچ‌وقت بیشتر از 50 دستگاه از این کامپیوترها تولید نشده و تنها چندین دستگاه از آنها نیز به فروش رسیده است. اخیرا نیز یکی از این کامپیوترها با قیمت بالای 31 هزار دلار به فروش رسید و دیگری نیز توسط یکی از فروشندگان آلمانی، از دو روز پیش برای فروش گذاشته شده است. اگر تصور پرداخت چنین پول زیادی برای شما مشکلی ندارد، می‌توانید همین حالا آن را خریداری کنید، اما اگر تصور می‌کنید پرداخت چنین پولی می‌توان برایتان گران تمام شود، بهتر است کارت اعتباری خود را مخفی کرده و بیشتر با تاریخچه‌ی این کامپیوتر، آشنا شوید!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال