یک دانش آموز نام مریخ نورد ناسا را انتخاب کرد

یک دانش آموز نام مریخ نورد ناسا را انتخاب کرد. این مریخ نورد تاکنون مارس 2020 نام داشته است و نام پیشنهادی این دانش آموز از بین 28 هزار نام انتخاب و توسط ناسا برای مریخ نورد جدید تائید شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دانش اموز اهل ویرجینیای غربی نام […]

یک دانش آموز نام مریخ نورد ناسا را انتخاب کرد. این مریخ نورد تاکنون مارس 2020 نام داشته است و نام پیشنهادی این دانش آموز از بین 28 هزار نام انتخاب و توسط ناسا برای مریخ نورد جدید تائید شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دانش اموز اهل ویرجینیای غربی نام استقامت را برای مریخ نورد ناسا انتخاب کرد. این نام Perseverance از بین 28 هزار نام کاندید شده برای مارس 2020 انتخاب شد. این مریخ نورد در ژوئیه امسال به فضا پرتاب خواهد شد و تا فوریه 2021 به مریخ می رسد. توماس زوربوچن اخترشناس ناسا پس از انتخاب این نام برای مریخ نورد گفت : ما برنامه ریزی های بسیاری برای این مریخ نورد انجام داده ایم. این نام میتواند نشان دهنده تلاش های بشر و فداکاری های آن برای اکتشاف فضا باشد. این مریخ نورد تجهیزات بسیاری مانند طیف سنج، رادار رمین نفوذ و دوربین های متعدد برای تصویربرداری پانوراما و کلوزآپ از سطح مریخ و همچنین یک بالگرد کوچک و ابزاری برای تولید اکسیژن از دی اکسید کربن بهمراه دارد. تجهیزات همراه این مریخ نورد می تواند اکتشافات انسان در آینده را کارآمدتر کند.

مریخ نورد استقامت قرار است با بررسی سطح مریخ، قابل سکونت بودن آن را بررسی کند. در این سفر فضایی همچنین نمونه ای از خاک مریخ نیز برای آوردن به زمین جمع آوری خواهد شد. در ماموریت بعدی برای سال 2026 نمونه های جمع آوری شده توسط استقامت به زمین منتقل خواهد شد تا بررسی های جامع تر روی انها انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال