قرارگیری ماهواره‌های شرکت وان وب در مدار توسط موشک سایوز روسیه

وان وب موفق شد ۳۶ ماهواره مخابراتی جدید خود را با کمک موشک سایوز روسیه در مدار زمین قرار دهد. بدین ترتیب دوران جدیدی برای وان وب که به تازگی از ورشکستگی نجات پیدا کرده بود، آغاز شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قرار است شرکت ماهواره ای وان وب به عنوان رقیب […]

وان وب موفق شد ۳۶ ماهواره مخابراتی جدید خود را با کمک موشک سایوز روسیه در مدار زمین قرار دهد. بدین ترتیب دوران جدیدی برای وان وب که به تازگی از ورشکستگی نجات پیدا کرده بود، آغاز شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قرار است شرکت ماهواره ای وان وب به عنوان رقیب اسپیس ایکس ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای باشد. این شرکت روز جمعه پرتابی را از شرق روسیه انجام داد که طی آن ۳۶ ماهواره مخابراتی در مدار پایین زمین مستقر شدند. این ماهواره ها به زودی به خوشه ماهواره‌ای این شرکت با ۷۴ ماهواره در مدار زمین ملحق خواهند شد. پرتاب ماهواره های از طریق موشک سایوز و با کمک شرکت آریانا اسپیس انجام شد. پس از گذشت ۴ ساعت، تمامی ۳۶ ماهواره  وان وب به مدار زمین رسیدند. پس ازین پرتاب وان وب اعلام کرد که هر 3۶ ماهواره سیگنالهای ارسالی داشته و پرتاب آنها موفقیت آمیز بوده است.

این پرتاب چهارمین پرتاب این شرکت بوده و با هدف “دسترسی به اینترنت برای همه در همه جا و همه وقت” انجام شده است. در حال حاضر این شرکت ۱۱۰ ماهواره در مدار زمین قرار داده و همچنین تصمیم دارد تا یک منظومه بزرگتر با ماهواره های کوچک مخابراتی را نیز برای دسترسی به اینترنت در مدار پایین‌تر از زمین قرار دهد. وان وب برای افزایش تعداد ماهواره ها به بودجه ای بین پنج و نیم میلیارد تا ۷ میلیارد دلار نیاز دارد. مدیرعامل وان وب در اظهارات اخیر خود اعلام کرده نیمی از این بودجه از طریق دو مالک اصلی شرکت تامین خواهد شد و بقیه نیز از طریق جذب سرمایه گذار انجام می گیرد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال