دکمه “Home” در نسخه جدید اندروید پویا شده است

به دنبال نزدیک‎تر شدن به پائیز، به تاریخ ارائه‎ی رسمی اندروید 7.0 نوقا و گوشی‎های هوشمند جدید گوگل یعنی دستگاه‎های نکسوس هم نزدیک‎تر خواهیم شد. یکی از ویژگی‎هایی که اخیرا در شایعات و اطلاعات به بیرون درز شده، شنیده می‎شود وجود یک دکمه‎ی home جدید روی صفحه‎ی نمایش خاص دستگاه‎های نسکوس است. تا به حال […]

به دنبال نزدیک‎تر شدن به پائیز، به تاریخ ارائه‎ی رسمی اندروید 7.0 نوقا و گوشی‎های هوشمند جدید گوگل یعنی دستگاه‎های نکسوس هم نزدیک‎تر خواهیم شد. یکی از ویژگی‎هایی که اخیرا در شایعات و اطلاعات به بیرون درز شده، شنیده می‎شود وجود یک دکمه‎ی home جدید روی صفحه‎ی نمایش خاص دستگاه‎های نسکوس است. تا به حال دکمه‎ی مذکور در قالب یک تصویر استاتیک ظاهر شده بوده است که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید. حالا، انیمیشنی (که در زیر می‎توانید مشاهده کنید) در سطح اینترنت منتشر شده است که نشان می‎دهد چطور این دکمه به دنبال فشار دادن آن شکل پویایی به خود می‎گیرد.google_assistant_home_button_animation

در حال حاضر فرضیات مطرح شده به این اشاره دارند که این انیمیشن به دنبال یک فشار طولانی روی دکمه‎ی home ظاهر می‎شود. طبق خبرهای شنیده شده این کار به معنای نقطه‎ی شروع یک سری گزینه‎های پیشرفته‎‎ی متنوع است که شامل دستیار جدید گوگل می‎شود، یک نوع Google Now یا Google On Tap قدرتمند‎تر که از آن در طول کنفرانس I/O گوگل در چند ماه گذشته رونمایی شد. در آن زمان، به نظر می‎رسید که امکان دسترسی به دستیار هوشمند گوگل قرار است از طریق اپلیکیشن‎هایی نظیر اپلیکیشن جدید گوگل یعنی Allo باشد. آخرین صحبت‎ها اشاره به این دارند که از داخل خود سیستم‎عامل توسط دکمه‎ی home به این قابلیت نیز می‎توان دسترسی داشت.

منابع اطلاعاتی که دستیار هوشمند جدید گوگل و انیمیشن جدید آن را در عمل دیده‎اند اشاره به این دارند که غیرفعال کردن Google Now هم‎چنین این انیمیشن را غیرفعال می‎کند، یعنی ارتباط نزدیکی بین این دو وجود دارد. در حال حاضر، نقاط رنگی جدید مشاهده شده در تصویر بالا میانبرهایی برای کارهایی نظیر ثبت وظایف، آلارم‎ها یا مکان‎های نزدیک خواهند بود، گزینه‎هایی که منابع مذکور فکر می‎کنند ممکن است تغییر کنند چون هنوز توسعه‎ی نهایی این دستیار برای عرضه‎ی نهایی باقی مانده است.

سوال بزرگ دیگری که این وسط شکل می‎گیرد این است که این انیمیشن و دستیار جدید گوگل تنها خاص دستگاه‎های نکسوس جدید خواهد بود یا در نهایت به دستگاه‎های اندرویدی دارای سیستم‎عامل 7.0 نیز راه پیدا خواهند کرد. اخیرا شایعاتی شکل گرفته بوده است که گوگل ممکن است بخواهد بعضی از قابلیت‎های جدید را تنها مختص دستگاه‎های نکسوس خود کند تا لیست قابلیت‎های آن‎ها را در مقایسه با سایر دستگاه‎های نکسوسی طولانی‎تر کند و این دکمه‎ی home ویژه یکی از راه‎های انجام این تصمیم خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال