OpenAI نمی‌تواند نشان GPT را در سازمان ثبت اختراعات آمریکا ثبت کند

درخواست OpenAI برای ثبت علامت تجاری GPT مجدداً ناکام مانده است. با ارائه درخواست تجدید نظر همچنان منتظر تایید اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری آمریکا است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری در ایالات متحده بار دیگر درخواست OpenAI برای ثبت نشان تجاری GPT را رد […]

درخواست OpenAI برای ثبت علامت تجاری GPT مجدداً ناکام مانده است. با ارائه درخواست تجدید نظر همچنان منتظر تایید اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری آمریکا است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری در ایالات متحده بار دیگر درخواست OpenAI برای ثبت نشان تجاری GPT را رد کرده است. این نشان مخفف Generative Pre-trained Transformer به معنای ترانسفورمر آموزش دیده از نوع مولد است. به گفته این سازمان این اصطلاح بسیار عمومی بوده و نمی‌توان آن را ثبت کرد زیرا رقبای دیگر محصولات خود را به صورت صحیح به عنوان یک جی پی تی توصیف کنند.

طبق گزارش منتشر شده در ورج، شرکت OpenAI مجدداً درخواست تجدید نظر داشته و مدعی شده است کلمه جی پی تی واژه توصیفی محسوب نمی‌شود. این اصطلاح نمی‌تواند بلافاصله توسط عموم کاربران قابل فهم باشد. طرفی سازمان ثبت اختراعات آمریکا در ادامه این موضوع اعلام کرده است عدم اطلاع مصرف کنندگان نسبت به معنای دقیق این واژه اهمیتی نداشته و آگاهی کاربران به این موضوع که جی پی تی به یک نوع نرم‌افزار عمومی اشاره دارد کافی است. به همین دلیل این اصطلاح تنها نمی‌تواند به محصولات OpenAI تعلق داشته باشد.

در حال حاضر پس از انتشار چت بات هوش مصنوعی چت جی بی تی خدمات هوش مصنوعی دیگری نیز با نام جی پی تی از طریق شرکت‌های مختلف به محصولات آنها اضافه شده است. سال یک شرکت به نام GPTZero تاسیس شده که خدماتی را مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند. دیگر شرکت‌ها نیز بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی خود را در کنار این نام منتشر کردند ا بسیاری از سرویس‌های هوش مصنوعی آموزش دیده و از نوع مولد معمولاً با این اصطلاح عمومی شناخته می‌شوند. البته شرکت OpenAIدر حال حاضر از فرصت خود برای اعتراض رای استفاده کرده و باید منتظر باشد تا ببیند نظر سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری در ایالات متحده در این مورد چیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال