شرکت OpenAI قابلیت‌های تصویری GPT-4 را به دلیل نقض حریم خصوصی ارائه نکرد

شرکت OpenAI پس از انتشار نسخه هوش مصنوعی GPT-4 اعلام کرد عرضه عمومی این مدل همراه با قابلیت تشخیص تصویر به دلیل نگرانی از ویژگی تشخیص چهره و نقض حریم خصوصی فعلا انجام نخواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی نسخه جدید GPT-4 علاوه بر تولید متن امکان شناسایی و […]

شرکت OpenAI پس از انتشار نسخه هوش مصنوعی GPT-4 اعلام کرد عرضه عمومی این مدل همراه با قابلیت تشخیص تصویر به دلیل نگرانی از ویژگی تشخیص چهره و نقض حریم خصوصی فعلا انجام نخواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی نسخه جدید GPT-4 علاوه بر تولید متن امکان شناسایی و تحلیل تصاویر را نیز خواهد داشت. شرکت سازنده مدتی پس از توسعه اعلام کرد قابلیت پردازش تصویر نیز با همکاری استارتاپ Be My Eyes به این نسخه اضافه شده است. البته به نظر می‌رسد این ویژگی دردسر تازه‌ای را برای این هوش مصنوعی ایجاد کرده باشد.

سیدنی اگاروال، مدیر بخش سیاست گذاری در OpenAI اعلام کرد به دلیل ترس از نقض حریم خصوصی فعلاً ویژگی تشخیص چهره در این هوش مصنوعی عرضه نشده است. ترس اصلی این شرکت نقض خصوصی و استفاده از قابلیت تشخیص چهره در مناطقی مانند اروپا و ایالت ایلینوی آمریکا بوده است. استفاده از ویژگی‌های تشخیص چهره و سیستم‌های تشخیص بیومتری استفاده از رضایت شهروندان انجام پذیر است.

شرکت OpenAI نگران احتمال تشخیص اشتباه در برخی از ویژگی‌های چهره افراد از جمله جنسیت یا وضعیت احساسی آنها است. از طرفی این تشخیص اشتباه ممکن است به افراد آسیب بزند. به همین دلیل این شرکت تلاش دارد تا پیش از احتمال آسیب به کاربران نقض‌های احتمالی را برطرف کند. در حال حاضر نیز تشخیص‌های اشتباه در نمونه‌های تشخیصی GPT-4 وجود داشته است. به همین دلیل این ابزار باید با کمک بهینه سازی بهبود یافته تا افراد نابینا دچار مشکل نشوند.