شرکت OpenAI با هزینه های سرسام آوری برای ChatGPT روبرو شد

شرکت OpenAI برای فعال داشتن ChatGPT با هزینه های سرسام آوری مواجه شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چت بات ChatGPT که از زمان معرفی تاکنون توانسته در تمام جهان خبرساز شود هزینه های زیادی روی دست شرکت سازنده گذاشته است. طبق گزارش منتشر شده در فیوچریسم، OpenAI برای توسعه چت […]

شرکت OpenAI برای فعال داشتن ChatGPT با هزینه های سرسام آوری مواجه شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چت بات ChatGPT که از زمان معرفی تاکنون توانسته در تمام جهان خبرساز شود هزینه های زیادی روی دست شرکت سازنده گذاشته است. طبق گزارش منتشر شده در فیوچریسم، OpenAI برای توسعه چت بات خود مبلغی معادل ۵۴۰ میلیون دلار در سال گذشته پرداخت کرده که بهش بسیار زیاد آن استخدام مهندسان از شرکت های بزرگ بوده است. گزارش های اخیر نشان می دهد نگهداری از این چت بات نیز هزینه های بسیار زیادی به دنبال دارد.

از طرفی این هزینه ها در حال رشد است و همین موضوع OpenAI را با مشکلاتی مواجه کرده است. آمارهای اخیر در این باره نشان می دهد این شرکت در سال گذشته برای توسعه چت بات مبلغ ۵۴۴.۵ میلیون دلار صرف کرده است. از این مبلغ ۴۱۶.۴۵ میلیون دلار آن صرف محاسبات و داده ها شده است. از طرفی هزینه های عملیاتی و دستمزدها نیز به ترتیب ۳۸.۷۵ و ۸۹.۳۱ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. دیلان پاتل، از شرکت SemiAnalysi به عنوان تحلیلگر در این مورد می گوید:

چت بات ChatGPT برای فعال ماندن روزانه ۷۰۰ هزار دلار هزینه دارد. سال گذشته رویترز در گزارشی درآمد OpenAI را در سال جدید بر اساس انتظار سم آلتمن منتشر کرده بود. اما با توجه به درآمد ۳۰ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته، کسب درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری تخمین زده بسیار دشوار است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال