OpenAI به دنبال ساخت اپلیکیشن جستجوی هوش مصنوعی و رقابت با گوگل است

ظاهرا OpenAI قصد دارد یک اپلیکیشن جستجوی هوش مصنوعی ساخته و به طور مستقیم به رقابت با گوگل بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، OpenAI به عنوان شرکت سازنده چت بات چت جی‌پی‌تی به دنبال توسعه یک اپلیکیشن جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی است که بتواند به صورت مستقیم با گوگل وارد […]

ظاهرا OpenAI قصد دارد یک اپلیکیشن جستجوی هوش مصنوعی ساخته و به طور مستقیم به رقابت با گوگل بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، OpenAI به عنوان شرکت سازنده چت بات چت جی‌پی‌تی به دنبال توسعه یک اپلیکیشن جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی است که بتواند به صورت مستقیم با گوگل وارد رقابت شود. طبق گزارش‌های منتشر شده در این مورد این موتور جستجوی هوش مصنوعی احتمالاً با ویژگی جدید در دسترس کاربران ChatGPT قرار بگیرد و یا ممکن است به صورت یک برنامه مستقل عمل کند.

ظاهراً این سرویس میتواند از مایکروسافت بینگ پشتیبانی کرده و یکی از تهدیدات جدی برای موتور جستجوی گوگل محسوب شود. در گزارشی که در این مورد توسط اینفورمیشن منتشر شده آمده است این اپلیکیشن با وجود ویژگی‌هایی نظیر خلاصه‌سازی سرعت بیشتری نسبت به چت جی پی تی خواهد داشت. البته هنوز تا انتشار این اپلیکیشن زمان زیادی باقی مانده است. همچنین به امکان پشتیبانی این اپلیکیشن از بینگ نیز مطرح شده است. از این رو رقابت بین موتورهای جستجو نزدیک تر خواهد بود.

سم آلتمن مدیرعامل شرکت OpenAI قصد دارد به رقابت جدی و گوگل بپردازد. چت جی پی تی هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر فعال داشته و این موضوع می‌تواند باعث کاهش کاربران موتور جستجوی گوگل شود. ایده ساخت اپلیکیشن متمرکز بر جستجو توسط OpenAI تهدیدی برای گوگل محسوب خواهد شد. مایکروسافت نیز به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران OpenAI ابزارهای مختلفی مبتنی بر هوش مصنوعی به برخی محصولات این شرکت نظیر بینگ و  Copilot اضافه کرده است.

در این بین OpenAI نیز در ادامه توسعه چت بات‌های هوش مصنوعی خود یک مدل جدید از هوش مصنوعی به نام سورا را معرفی کرده است که به صورت فوق العاده حرفه‌ای می‌تواند از متن برای تولید ویدیو استفاده کند. این مدل می تواند به ایجاد تغییرات مهمی در این حوزه کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال