هوش مصنوعی جدید OpenAI به نام Shap-E از متن مدل های سه بعدی می سازد

شرکت OpenAI که با چت بات ChatGPT توانست محبوبیت بسیار زیادی کسب کند از مدل جدید هوش مصنوعی خود با نام Shap-E رونمایی کرد. این مدل می تواند با استفاده از داده های متنی و یا تصویری به ساخت اشیای سه بعدی بپردازد. این مدل به DALL-E بسیار شباهت دارد که مدل های دو بعدی […]

شرکت OpenAI که با چت بات ChatGPT توانست محبوبیت بسیار زیادی کسب کند از مدل جدید هوش مصنوعی خود با نام Shap-E رونمایی کرد. این مدل می تواند با استفاده از داده های متنی و یا تصویری به ساخت اشیای سه بعدی بپردازد. این مدل به DALL-E بسیار شباهت دارد که مدل های دو بعدی ایجاد میکرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی جدید Shap-E با انتشار در GitHub اکنون امکان اجرا در کامپیوترهای شخصی را دارد. بنابراین برای استفاده از آن نیازی به API OpenAI نخواهد بود. همچنین استفاده از آن هزینه ای در بر ندارد.

البته نصب و راه اندازی این مدل از هوش مصنوعی ممکن است با چالش هایی همراه باشد. پس از دانلود این قابلیت امکان مشاهده آن در Microsoft Paint 3D وجود دارد.‌همونین می توان طرح های ایجاد شده توسط Shap-E را از طریق چاپگرهای سه بعدی چاپ کرد.

مسئول Tom`s Hard Ware که از این هوش مصنوعی استفاده کرده می گوید آزمایش آن تقریبا ۸ ساعت به طول انجامید. به گفته وی OpenAI در رابطه با استفاده از این قابلیت غیراز دستور Pip python دستورالعمل دیگری را ارائه نکرده است. به همین دلیل نصب آن دشوار است.

همچنین Shap-E مشخصات قدرتمندی را برای پردازش متن یا تصویر و تبدیل آن نیاز دارد. به عنوان مثال با استفاده از یک سیستم شامل پردازنده Ryzen 9 5900x و کارت گرافیک RTX 3080 می توان در پنج دقیقه یک رندر را به طور کامل ایجاد کرد. در حال حاضر این هوش مصنوعی تنها با پردازنده های انویدیا سازگار بوده و برای دریافت رندر در زمانی کوتاه به پردازنده های قوی نیاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال