اپرا می‌گوید مرورگرش مصرف شارژ کمتری نسبت به مرورگر اِج مایکروسافت دارد

بر اساس اخباری که به گوش می‎رسد شرکت مایکروسافت یک کمپین تبلیغاتی جدید به‌راه انداخته و طی آن ادعا می‎کند که به دنبال استفاده از مرورگر اج این شرکت به نسبت سایر مرورگرها نظیر کروم، فایرفاکس یا اپرا، مصرف شارژ باتری لپ‎تاپ شما کمتر خواهد بود. این شرکت بدین منظور ویدئویی را منتشر کرده که توسط […]

بر اساس اخباری که به گوش می‎رسد شرکت مایکروسافت یک کمپین تبلیغاتی جدید به‌راه انداخته و طی آن ادعا می‎کند که به دنبال استفاده از مرورگر اج این شرکت به نسبت سایر مرورگرها نظیر کروم، فایرفاکس یا اپرا، مصرف شارژ باتری لپ‎تاپ شما کمتر خواهد بود.

این شرکت بدین منظور ویدئویی را منتشر کرده که توسط آن نشان داده که مرورگر کروم باتری لپ‎تاپ مورد آزمایش را بعد از 4 ساعت و 19 دقیقه، مرورگر فایرفاکس بعد از 5 ساعت و 9 دقیقه، اپرا بعد از 6 ساعت و 18 دقیقه خالی می‎کنند، در حالی‎که آمار مرورگر اج در این رابطه 7 ساعت و 22 دقیقه است. در این آزمایش یک ویدئو از طریق هر کدام از مرورگرها به دفعات استریم شده است.

تا این‎که امروز شرکت اپرا نسبت به ادعای مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ‎ رسمی خود واکنش نشان داده است. همان‎طور که می‎توانید حدس بزنید، تیم فنی اپرا نسبت به آزمایشی که توسط رقیب آن‎ها صورت گرفته حسابی ناراحت هستند. آن‎ها ادعا می‎کنند که در آزمایش‎هایی که خودشان انجام می‎دهند، اپرا به نسبت اج فشار کمتری به باتری وارد می‎کند و در همین رابطه تصویر زیر را نیز به اشتراک گذاشته‎اند.

اپرا می‌گوید مرورگرش مصرف شارژ کمتری نسبت به مرورگر اِج مایکروسافت دارد-

تنها چیزی که این دو شرکت به نظر می‎رسد از صمیم قلب نسبت به آن توافق دارند این است که مرورگر کروم زمانی که بحث عمر باتری در لپ‎تاپ‎ها به وسط کشیده می‎شود، بدترین گزینه‎ی مورد انتخاب است. گرچه، زمان فکر کردن در رابطه با ادعاهای اپرا، هشدارهای بسیار زیادی به ذهن خطور پیدا می‎کند.

ابتدا، ما نمی‎دانیم که مایکروسافت به منظور انجام آزمایش خود از کدام نسخه‎ی مرورگر اپرا استفاده کرده است. از طرف دیگر آزمایش اپرا، با استفاده از آخرین نسخه‎ی توسعه‎دهنده‎ی این مرورگر انجام شده، با هم مسدودسازی تبلیغات و هم فعال بودن حالت صرفه‎جویی کننده در انرژی. تست مایکروسافت هم‎چنین حالت صرفه‎جویی کننده در انرژی را در مرورگر اپرا فعال کرده است، ولی صحبتی در رابطه با فعال‎سازی امکان مسدودسازی تبلیغات نشده است (بنابراین می‎شود فرض کرد این قابلیت خاموش بوده است).

بنابراین با آن‎که اپرا از دست مایکروسافت عصبانی است، به همین منظور با استفاده از آزمایش‎های انجام شده با نسخه‎ی آزمایشی از محصول خود واکنش نشان می‎دهد، ولی مصرف‎کنندگان بعید است از این نسخه از مرورگر اپرا (در حال حاضر البته) استفاده کنند. در این مرورگر برای آزمایش‎ها هم‎چنین دو قابلیت اختیاری فعال شده است، که مجددا باید گفت خیلی از افراد دوست ندارند آن‎ها را فعال کنند. از طرف دیگر، حداقل اپرا نسبت به روش انجام آزمایش خود بسیار صادق است (شما می‎توانید در لینک زیر جزئیات کامل این آزمایش را مشاهده کنید)، در حالی‎که مایکروسافت حتی فراموش کرده که مشخص کند دقیقا چه نسخه‎ای از مرورگر اپرا را برای این ادعای خود مورد استفاده قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال