کاربران اپرا می‌توانند به هوش مصنوعی قدرتمند جمینای گوگل در این پلتفرم دسترسی پیدا کنند

طبق اعلام اپرا اکنون کاربران این پلتفرم می‌توانند در مرورگر خود به هوش مصنوعی قدرتمند گوگل یعنی جمینای دسترسی پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپرا قصد دارد به زودی از طریق ادغام با جمینای گوگل برخی ویژگی‌های جدید از قبیل ایجاد تصویر و امکان تبدیل متن به صوت را به […]

طبق اعلام اپرا اکنون کاربران این پلتفرم می‌توانند در مرورگر خود به هوش مصنوعی قدرتمند گوگل یعنی جمینای دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپرا قصد دارد به زودی از طریق ادغام با جمینای گوگل برخی ویژگی‌های جدید از قبیل ایجاد تصویر و امکان تبدیل متن به صوت را به دستیار هوش مصنوعی خود اضافه کند. در آینده کاربران این مرورگر می‌توانند ضمن استفاده از دستیار هوش مصنوعی داخلی به نام Aria از قابلیت‌های مدل‌های زبان بزرگ شرکت OpenAI نیز بهره مند شوند. همچنین این شرکت طی همکاری با گوگل در حال ادغام مدل‌های هوش مصنوعی جمینای با دستیار خود است. طبق اعلام اپرا اکنون امکان پردازش هدف کاربر بر اساس درخواست ارائه شده توسط موتور هوش مصنوعی این دستیار وجود داشته و همچنین می‌تواند مدل مناسب برای هر فرایند خاص را انتخاب کند.

گوگل در زمان معرفی جمینای آن را یک مدل هوش مصنوعی با عنوان تواناترین مدل ساخته شده نامید. از آن زمان تاکنون ویژگی‌های بسیاری مبتنی بر جمینای به محصولات این شرکت اضافه شده و همچنین چت بات هوش مصنوعی آن نیز به اندروید وارد شده است. اپرا نیز با ادغام این هوش مصنوعی قصد دارد به کاربران در دسترسی به جدیدترین اطلاعات با عملکرد بسیار بالا کمک کند.

همکاری اپرا با گوگل در دستیار هوشمند آریا خواهد توانست ویژگی‌های آزمایشی جدیدی را به عنوان بخشی از برنامه  AI Feature Drop ارائه کند. بدین ترتیب  کاربران نسخه برنامه نویسی اپرا وان می‌توانند به صورت رایگان ویژگی جدید تولید تصویر با مدل Imagen 2 گوگل را مورد آزمایش قرار دهند. همچنین کاربران اپرا امکان استفاده از مدل تبدیل متن به صوت گوگل و دریافت پاسخ‌های دستیار هوش مصنوعی با لحن محاوره‌ای را خواهند داشت.