با چهار ویژگی بسیار خوب مرورگر اپرا که آن را در مقابل دیگر مرورگرها قرار می‌دهد، آشنا شوید

هنگامی که صحبت از مرورگرهای بزرگ کامپیوتر می‌شود، معمولا به کروم، فایرفاکس، اینترنت‌اکسپلورر یا مایکروسافت ایج اشاره می‌کنیم. اپرا در جایگاهی بعد از این چهار مرورگر قرار دارد. در حالیکه هنوز هم به نظر می‌رسد باید نام آن بین چهار مرورگر بزرگ باشد، اپرا اغلب نادیده گرفته می‌شود زیرا میزان استفاده از سایر مرورگرها بسیار […]

هنگامی که صحبت از مرورگرهای بزرگ کامپیوتر می‌شود، معمولا به کروم، فایرفاکس، اینترنت‌اکسپلورر یا مایکروسافت ایج اشاره می‌کنیم. اپرا در جایگاهی بعد از این چهار مرورگر قرار دارد. در حالیکه هنوز هم به نظر می‌رسد باید نام آن بین چهار مرورگر بزرگ باشد، اپرا اغلب نادیده گرفته می‌شود زیرا میزان استفاده از سایر مرورگرها بسیار بیشتر است.

اما نباید اینطور باشد. سال گذشته، اپرا عملکرد مرورگر خود را تقویت کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده است. اگر تا به حال به مرورگر اپرا توجه نکرده بودید، اکنون ما چهار دلیل برای شما ارائه می‌دهیم تا نگاهی به این مرورگر بیاندازید.

1. عملکرد درخشان

اگر عملکرد مرورگر شما خوب نباشد، هیچ ویژگی دیگری نمی‌تواند کمبود آن را جبران کند. خوشبختانه، اپرا از  عملکرد خوبی برخورار است. با تست‌های صورت گرفته روی این مرورگر از اواخر سال 2015، اپرا عملکرد خوبی از خود نشان داد مانند استفاده از حافظه و سرعت بارگذاری ضفحات. کروم ممکن است در جایگاه اول مرورگرها قرار گیرد اما اپرا می‌تواند با آن برابری کند.

اخیرا ما قابلیت ذخیره‌سازی تمام مرورگرهای بزرگ را تست کرده‌ایم. طبق یافته‌های ما، ایج همچنان بالاترین سطح را در ذخیره‌سازی باتری با ماندگاری 385 دقیقه دارد. اما اپرا با مانگاری 352 دقیقه در جایگاه سوم قرار دارد و تنها حدود سه دقیقه با کروم تفاوت دارد. در تستی مشابه که توسط مایکروسافت اجرا شده، اپرا از لحاظ ذخیره‌سازی باتری در جایگاه دوم قرار دارد.

حتی اگر اپرا بهترین عملکرد را نداشته باشد و اگر عمر باتری و  استفاده از حافظه یک نگرانی برای شما باشد، نتایج به دست آمده برای انتخاب آن کافی است.

2. دارا بودن شبکه خصوصی مجازی

2

در ماه آوریل، اپرا یک VPN رایگان را در نسخه توسعه یافته مرورگر خود معرفی کرد، نسخه‌ای که توسط شرکت SurfEasy در اوایل سال 2015 توسعه یافت. Vpn در نسخه بتای اپرا باقی مانده و هنوز در نسخه اصلی آن نصب نشده است.

یک شبکه خصوصی مجازی کمک می‌کند تا یک اتصال ایمن و خصوصی بین شما و سرورهای VPN اپرا ایحاد شود و شما را از هکرها در امان نگه دارد، به خصوص زمان‌هایی که وای‌فای در کافی‌شاپ‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌ها روشن است. این قابلیت همچنین آدرس آی‌پی دقیق شما را از سایت‌های بازدید شده شما پنهان نگه می‌دارد، به شما این امکان را فراهم می‌کند تا به صورت خصوصی وب‌گردی کرده یا سایت‌هایی را بازدید کنید که به طور معمول محدود شده‌اند.

3. مسدود کردن تبلیغات

3

اپرا همچنین از ویژگی مسدود کردن تبلیغات برخوردار است که رسما در نسخه اصلی این مرورگر در ماه مه عرضه شد. در حالیکه تبلیغات یک مولد درآمد ضروری برای بسیاری از وب‌سایت‌ها است، اما شکی نیست که آن‌ها بر سرعت بارگذاری صفحات و همچنین عمر باتری تاثیر می‌گذارند.

قابلیت مسدود کردن تبلیغات در حالت پیش فرض آن فعال نیست اما اگر بخواهید از این قابلیت استفاده کنید، اپرا به شما می‌گوید که می‌توانید از این پس با سه برابر سرعت قبلی وب‌گردی کنید. اولین بار که می‌خواهید از اپرا استفاده کنید از شما خواسته می‌شود که تبلیغات را مسدود کنید یا شما می‌توانید گزینه‌های فعال و غیرفعال را در منوی تنظیمات این مرورگر پیدا کرده و از این قابلیت اپرا استفاده کنید.

4. ذخیره‌سازی باتری

4

اپرا همچنین دارای یک تکنولوژی جدید ذخیره باتری است که به ویژه به سخت‌افزارهای قدیمی کمک می‌کند تا کمی سریع‌تر به وب دسترسی پیدا کنند. این ویژگی میزان CPU مصرفی مورد نیاز مرورگر را کاهش می‌دهد.

در تست‌های ما، زمانی که قابلیت ذخیره‌سازی باتری فعال بود، اپرا نسبت به سایر مرورگرهای رقیب خود، کمتر از منابع CPU استفاده کرد.

اپرا را امتحان کنید!

اگر می‌خواهید مرورگر کروم، فایرفاکس یا ایج خود را تغییر دهید، اپرا قطعا جایگزین مناسب و جذابی است. حتی اگر دنبال یک مرورگر جدید نباشید، چرا نباید اپرا را امتحان کنید؟ امتحان آن رایگان است و ممکن است با یک بار استفاده به آن علاقمند شوید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال