اولین گوشی هوشمند با گواهی Rheinland Intelligent Eye Protection 4.0

گوشی‌های سری Oppo Find X8 با قابلیت محافظت چشم پیشرفته معرفی خواهند شد

شرکت Oppo اعلام کرده است که سری جدید پرچمدار خود، Find X8، را با تراشه قدرتمند Dimensity 9400 در تاریخ 24 اکتبر روانه بازار خواهد کرد. پس از انتشار اخبار مختلف درباره این سری، حالا Oppo به تدریج اطلاعات بیشتری را منتشر می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، ژو یی‌باو، یکی از […]

شرکت Oppo اعلام کرده است که سری جدید پرچمدار خود، Find X8، را با تراشه قدرتمند Dimensity 9400 در تاریخ 24 اکتبر روانه بازار خواهد کرد. پس از انتشار اخبار مختلف درباره این سری، حالا Oppo به تدریج اطلاعات بیشتری را منتشر می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، ژو یی‌باو، یکی از مدیران Oppo، پیش‌تر اعلام کرده بود که مدل استاندارد این سری وزنی کمتر از 200 گرم و ضخامتی حدود 7 میلی‌متر خواهد داشت. در جدیدترین پست خود در Weibo، او به ویژگی‌های محافظت از چشم دستگاه‌های سری Find X8 پرداخته است.

سری Oppo Find X8 ادعا می‌کند که اولین سری گوشی‌های هوشمندی است که موفق به کسب گواهی Rheinland Intelligent Eye Protection 4.0 شده است. همانطور که می‌دانید، نمایشگرهای AMOLED برای تنظیم روشنایی از روش PWM (مدولاسیون پهنای پالس) استفاده می‌کنند. به عبارت ساده، روشنایی با روشن و خاموش کردن سریع پیکسل‌ها کنترل می‌شود. این کار باعث ایجاد یک اثر چشمک‌زن می‌شود که در سطوح روشنایی پایین‌تر می‌تواند باعث خستگی چشم شود.

Oppo با ترکیب یک فناوری جدید به نام “محافظت از چشم با خاموشی نور” و همچنین استفاده از راه‌حل‌های کاهش نور آبی در سطح سخت‌افزار، این مشکل را در پرچمداران جدید خود حل کرده است. راه حل دیگری که برای کاهش خستگی چشم استفاده شده، افزایش فرکانس PWM است. پرچمداران جدید Oppo از فرکانس PWM تا 3840 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این یعنی عرض نوارهای سیاه که هنگام کاهش روشنایی روی نمایشگر دیده می‌شوند، در مقایسه با نسل قبلی به یک ششم کاهش یافته است.

علاوه بر این، دستگاه‌های سری Find X8 می‌توانند دمای رنگ محیط اطراف را تشخیص داده و تنظیم کنند تا تجربه بصری طبیعی‌تری را ارائه دهند. این ویژگی به ویژه در محیط‌های با نور گرم‌تر مفید است زیرا به طور خودکار انتشار نور آبی را کاهش می‌دهد. طبق نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی، این راه‌حل‌ها تا 75 درصد خستگی چشم را کاهش می‌دهند. البته برای تأیید این ادعا باید منتظر بررسی‌های دقیق‌تر باشیم. مدل استاندارد این سری به یک نمایشگر تخت 1.5K با حاشیه‌های متقارن و یک باتری 5700 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 وات مجهز شده است. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.