اوپو قصد دارد پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوشمند توسعه دهد

شرکت چینی اوپو قصد دارد سیستم روی چیپ اختصاصی را نیز به کارنامه فعالیت های خود اضافه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوپو پیش از این تجربیاتی در زمینه توسعه تراشه گوشی های هوشمند داشته است و در ساخت پردازنده سیگنال تصویر نیز فعالیت داشت. این بار این شرکت قصد دارد […]

شرکت چینی اوپو قصد دارد سیستم روی چیپ اختصاصی را نیز به کارنامه فعالیت های خود اضافه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوپو پیش از این تجربیاتی در زمینه توسعه تراشه گوشی های هوشمند داشته است و در ساخت پردازنده سیگنال تصویر نیز فعالیت داشت. این بار این شرکت قصد دارد ساخت سیستم روی چیپ SoC اختصاصی را نیز تجربه کند.

این پردازنده ها دارای بخش های مختلف مانند CPU، GPU و NPU است و بهترین تراشه برای استفاده در گوشی های هوشمند و برخی لپ تاپ ها محسوب میشود.

اوپو که پیش از این پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی برای گوشی های خود توسعه داده بود توانست با کمک آن کیفیت تصویربرداری در گوشی های خود را بهبود دهد. اکنون گزارش های مختلفی منتشر شده که نشان می دهد این شرکت قصد دارد سیستم روی چیپ اختصاصی برای گوشی های خود بسازد.

طی گزارش منتشر شده توسط گیزموچاینا، اوپو پردازنده اختصاصی خود را در سال آینده و بر پایه معماری ۴ نانومتری شرکت TSMC تولید می کند. همچنین گوشی هایی که از این پردازنده برخوردار هستند نیز دارای مودم 5G جداگانه خواهند بود. احتمالا زمان عرضه این گوشی ها سال ۲۰۲۴ باشد. احتمال دارد اوپو در گوشی های نسل جدید خود به سراغ ساخت پردازنده با لیتوگرافی مدرن ۳ نانومتری نیز برود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال