رونمایی شرکت چینی اوپو از گوشی‌هوشمند R7 Lite؛ 5 اینچی زیبا

چند ماه پیش بود که پرچم‌دار شرکت اوپو به صورت رسمی با نام R7، به همراه برادر بزرگتر خود، R7 Plus معرفی شدند. حالا این شرکت قصد عرضه‌ی یک محصول جدید که البته معرفی آن دور از انتظار نبود را با نام R7 Lite داشته و می‌خواهد که محصولات سری R7 این شرکت تکمیل گردد. […]

چند ماه پیش بود که پرچم‌دار شرکت اوپو به صورت رسمی با نام R7، به همراه برادر بزرگتر خود، R7 Plus معرفی شدند. حالا این شرکت قصد عرضه‌ی یک محصول جدید که البته معرفی آن دور از انتظار نبود را با نام R7 Lite داشته و می‌خواهد که محصولات سری R7 این شرکت تکمیل گردد. معمولا نسخه‌های Lite تفاوت‌های زیادی با نسخه‌ی اصلی داشته و این تفاوت در مورد اندازه‌ی صفحه‌نمایش، بیشتر از موارد دیگر می‌باشد. اما موضوعی که ممکن است با مشاهده‌ی R7 Lite کمی شما را گیج کند، این است که این گوشی صفحه‌نمایشی 5.1-اینچی داشته و اندازه‌ی آن با نسخه‌ی اصلی از این گوشی، کاملا برابر می‌باشد. با این حال، این گوشی به اندروید 5.1 آبنبات‌چوبی مجهز شده و در این زمینه، کمی از نسخه‌ی اصلی خود جلوتر قرار گرفته است.

گوشی‌هوشمند R7 Lite، صفحه‌نمایشی AMOLED و 5-اینچی با رزولوشن 720×1280 داشته و از 2 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز بهره می‌برد. همچنین چیپ به کار رفته در این گوشی همانند R7، اسنپ‌دراگون 615 می‌باشد. سنسور 13-مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و سنسور 8-مگاپیکسلی برای دوربین جلویی، 8 یا 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری 2330 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع VOOC، از دیگر مشخصات اصلی این گوشی به حساب می‌آیند.

شباهت این دو گوشی‌هوشمند تنها در مشخصات فنی و شکل ظاهری بسیار زیاد است اما در بخش نرم‌افزاری، موضوع کاملا برعکس می‌شود. گوشی‌هوشمند R7 Lite در حالی با رام اختصاصی شرکت اوپو، Color OS 2.1 عرضه شده که این رام، بر اساس سیستم‌عامل اندروید 5.1 آبنبات‌چوبی طراحی شده است. ولی در مورد R7، متاسفانه این رام اختصاصی و Color OS 2.1، بر اساس اندروید 4.4 کیت‌کت طراحی شده‌اند.

موضوع دیگری که احتمالا ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد، روش بازاریابی و فروش گوشی‌های R7 Lite و R7 می‌باشد، و یا اگر بخواهیم با وسواس بیشتری به موضوع نگاه کنیم، اوپو چگونه قصد دارد گوشی‌هوشمند R7 Lite را جذاب‌تر از R7 نشان دهد. قیمتی که شرکت برای این گوشی در نظر خواهد گرفت نیز موضوع دیگریست که می‌تواند کمی عجیب باشد.

به هر حال هنوز گوشی R7 Lite در فروشگاه آنلاین شرکت اوپو قرار نگرفته اما یکی از خرده‌فروشان اینترنتی، این گوشی را با قیمت 280 دلار برای فروش قرار داده و همزمان گوشی‌هوشمند R7 نیز در همین فروشگاه، با قیمت 350 دلار به فروش می‌رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال