Oppo از فناوری سنسور هوشمند OIS خود رونمایی کرد

اگر شما در حال عکس‌برداری باشید و پس از ثبت چندین عکس، متوجه بلوری و تار شدن آنها شوید، اینجاست که به فکر درست نگاه داشتن دوریین و تکان ندادن دستان خود خواهید افتاد. در این شرایط روش‌های مختلفی وجود دارد که کاربران می‌توانند به کمک آنها، این مشکلات و تار شدن تصاویر را تا […]

اگر شما در حال عکس‌برداری باشید و پس از ثبت چندین عکس، متوجه بلوری و تار شدن آنها شوید، اینجاست که به فکر درست نگاه داشتن دوریین و تکان ندادن دستان خود خواهید افتاد. در این شرایط روش‌های مختلفی وجود دارد که کاربران می‌توانند به کمک آنها، این مشکلات و تار شدن تصاویر را تا حد زیادی کاهش دهند. در گذشته نیز این موضوع یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی بود که کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، اما امروزه این موضوع وجود نداشته و کاربران می‌توانند بر روی سنسورهای لرزشگر اوپتیکال حساب باز کنند.

پس از معرفی شدن تکنولوژی شارژ سریع اوپو، حالا مدیران این شرکت از تکنولوژی SmartSenor OIS خود نیز رونمایی نموده‌اند که به سبب آن، می‌توان گفت که سنسور لرزشگیر اوپتیکالی که این شرکت معرفی نموده، کوچک‌ترین در نوع خود می‌باشد. همچنین مدیران این شرکت اشاره داشته‌اند که اگرچه امروزه شاهد به کارگیری لرزشگیرهای اوپتیکال در لنز گوشی‌ها هستیم، سنسور جدیدی که آنها توسعه داده‌اند، بسیار کوچک بوده و ضخامت آن به اندازه‌ی تنها 2 برگ کاغذ می‌باشد.

اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟ بر خلاف سنسورهای امروزی که سعی در پایدار نگه داشتن لنزها دارند، این سیستم جدید، خودِ سنسور را به منظور کاهش دادن تار شدن تصاویر در تحرکات، حرکت داده و در نتیجه باعث خواهد شد تا بر خلاف سیستم‌های همیشگی که در آنها شاهد تثبیت و پایدار نگاه داشتن تصاویر از دو جهت هستیم، حالا ثابت نگاه داشتن تصاویر در سه جهت مختلف انجام گردد.

البته هنوز اوپو هیچ اطلاعاتی را در مورد اینکه این تکنولوژی چه زمانی وارد گوشی‌های هوشمند این شرکت خواهد شد و یا اینکه آیا شاهد حضور در دیگر محصولات بازار خواهیم بود یا نه، مشخص نکرده است. اما برای استفاده از این سیستم، مدت زمان زیادی را نباید منتظر باشیم. و البته باید اشاره داشته باشیم که این تکنولوژی جدید عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته و مهندسین این شرکت برای توسعه‌ی آن تلاش زیادی داشته‌اند؛ پس قطعا می‌توان نتیجه‌ی این تلاش فراوان و توسعه این تکنولوژی بسیار سخت را در عملکرد بسیار خوب دوربین‌ گوشی‌های آتی این شرکت، مشاهده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال