بهینه بودن میزان مصرف انرژی بیت کوین نسبت به دیگر سیستم های پرداخت

مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیت کوین نسبت به دیگر سیستم‌های پرداخت فعلی مصرف انرژی بهینه تری دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقاله ای اخیراً در مورد مصرف انرژی در پرداخت های رمز ارزی منتشر شده است که در آن بیت کوین به عنوان بهینه ترین سیستم پرداخت شناسایی شده است. این […]

مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیت کوین نسبت به دیگر سیستم‌های پرداخت فعلی مصرف انرژی بهینه تری دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقاله ای اخیراً در مورد مصرف انرژی در پرداخت های رمز ارزی منتشر شده است که در آن بیت کوین به عنوان بهینه ترین سیستم پرداخت شناسایی شده است. این مقاله که در شبکه پژوهش‌های علوم اجتماعی چاپ شده است مصرف انرژی در سیستم های پرداخت فعلی را با یکدیگر مقایسه میکند و در نتیجه آن بیت کوین نسبت به دیگر سیستم های پرداخت و کلاسیک کارامدتر توصیف شده است.

 به گفته نویسنده این مقاله امکان مقایسه مصرف انرژی بیت کوین با سیستم‌های پرداخت الکترونیکی وجود ندارد. میشل خزاکا، نویسنده مقاله در خلاصه ای از آن گفته است: میزان مصرف انرژی در بیت کوین نسبت به سیستم های پرداخت کلاسیک حدود 56 برابر کمتر است. برای تحقیق یک تراکنش با روش اثبات انجام کار (PoW) مورد بررسی قرار گرفت.

 به طوری که مشخص شد مصرف انرژی از ۱ تا ۵ برابر کمتر از سیستم های پرداخت موجود است. طبق گفته خزاکا در شبکه لایتنینگ بیت کوین یک تراکنش دارای مصرف انرژی حدود ۱۹۴ میلیون برابر کمتر نسبت به سیستم پرداخت کلاسیک و حدود یک میلیون برابر کارآمدتر در مقایسه با تراکنشهای فوری کنونی خواهد بود.

بر اساس داده های این گزارش مصرف انرژی سیستم پرداخت کلاسیک در هر تراکنش ۱.۵۸ کیلووات ساعت است. ازطرفی بیت کوین بدون لایتنینگ در هر تراکنش بین ۴۶۰ تا ۵۵۳ کیلووات ساعت خواهد بود. با در نظر گرفتن لایتنینگ بیت کوین در سال حدود ۸۸.۹5 کیلووات ساعت انرژی مصرف خواهد کرد. همچنین در هر سال امکان پردازش 31.54 میلیون تراکنش را خواهد داشت. بنابراین شبکه لایتنینگ مصرف بسیار ناچیز انرژی در مقابل تراکنش های بسیار بیشتر را امکان پذیر می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال