قرص خوراکی ورزش می تواند به افراد ناتوان در ورزش کمک کند

دانشمندان با کشف مولکولی جدید که در حین ورزش ایجاد میشود قصد دارند بخشی از تاثیرات مثبت ورزش را برای بدن با کمک این مولکول افزایش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان کالج پزشکی بیلور و دانشکده پزشکی استنفورد نوعی آمینو اسید به نام Lac-Phe کشف کرده اند که باعث کاهش […]

دانشمندان با کشف مولکولی جدید که در حین ورزش ایجاد میشود قصد دارند بخشی از تاثیرات مثبت ورزش را برای بدن با کمک این مولکول افزایش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان کالج پزشکی بیلور و دانشکده پزشکی استنفورد نوعی آمینو اسید به نام Lac-Phe کشف کرده اند که باعث کاهش مقدار دریافت غذا و چاقی در موش ها میشود. این آمینو اسید می‌تواند در اثر ورزش نیز افزایش پیدا کند.

 در اثر تزریق آمینو اسید Lac-Phe به بدن موش ها طی ۱۰ روز مشاهده شد مقدار دریافت غذا و چربی پایین آمده و تحمل گلوکز نیز افزایش یافته است. با وجودی که این موش ها تحت یک رژیم غذایی پرچرب قرار داشتند. این مولکول باعث شد تا ۵۰ درصد دریافت غذا در آنها کاهش پیدا کند. دکتر یونگ شو، استاد کالج بیلور در مورد این مطالعه می گوید: قصد داریم در آینده در مورد اثر گذاری این آمینو اسید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا اثر آن بر بدن و مغز مشخص شود. هدف این محققان جایگزینی این دارو با ورزش نخواهد بود اما قرص ورزش می تواند به افرادی که از لحاظ فیزیکی در ورزش کردن ناتوان هستند کمک کند.

به گفته دکتر جاناتان لانگ استادیار دانشگاه استنفورد در این مطالعه مشخص شد ورزش در سطح مولکولی چه عملکردی خواهد داشت بدین ترتیب بخشی از فواید آن قابل تقلید خواهد بود. افراد سالمند یا افرادی که توانایی ورزش به قدر کافی را ندارند میتوانند از طریق دارو بیماری هایی مانند پوکی استخوان و بیماری های قلبی را کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال