اولین موشک سازگار با محیط زیست شرکت اوربکس رونمایی شد

شرکت اوربکس در بریتانیا اولین موشک کوچک سازگار با محیط زیست خود را معرفی کرد. این موشک قرار است طی چند ماه آینده پرتاب آزمایشی خود را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین موشک سازگار با محیط زیست ساخته شده توسط شرکت فضایی اوربکس به نام پرایم آزمایشهای اولیه خود […]

شرکت اوربکس در بریتانیا اولین موشک کوچک سازگار با محیط زیست خود را معرفی کرد. این موشک قرار است طی چند ماه آینده پرتاب آزمایشی خود را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین موشک سازگار با محیط زیست ساخته شده توسط شرکت فضایی اوربکس به نام پرایم آزمایشهای اولیه خود را به پایان رسانده است. این موشک چند بار مصرف آزمایش های بعدی خود را روی سکوی پرتاب در پایگاه فضایی ساترلند انجام می دهد. شرکت فضایی اوربکس قصد دارد پرتاب خود را از این پایگاه فضایی به صورت اولین پرتاب عمودی از خاک بریتانیا انجام دهد. پرواز آینده این موشک به دریافت مجوز و آزمایش موفقیت آمیز بستگی خواهد داشت. کریس لارمور مدیرعامل اوربکس می گوید: این پرتاب می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف بزرگ برای شرکت اوربکس باشد و نشان می دهد که ما در مسیر توسعه قرار داریم.

رقابت بین شرکت های فضایی برای پرتاب موشک در بریتانیا آغاز شده است. پیش از این نیز شرکت ویرجین اوربیت موشک لانچروان را برای پرتاب در تابستان سال جاری از پایگاهی در کورنوال آماده کرده است. ویرجین اوربیت موشک خود را همراه با یک هواپیمای حامل در فرآیندی تحت عنوان پرتاب افقی به لایه اول از جو زمین ارسال می کند. از طرفی اوربکس نیز در سال ۲۰۱۹ از مرحله بالای پرتابگر خود رونمایی کرده بود. این شرکت همچنین از حمایت آژانس فضایی اروپا نیز برخوردار است. طبق بیانیه این شرکت پرایم اولین موشک توسعه یافته در اروپا خواهد بود که اکنون به مرحله آمادگی فنی رسیده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال