سفارش تجهیزات حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیانیه ای از ممنوعیت ورود هر قطعه ای که در داخل امکان ساخت آن وجود داشته باشد خبر داد. هدف از ممنوعیت ورود تجهیزات فناوری اطلاعات حفظ منابع ارزی و حمایت از تولید داخل عنوان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، در پی اعلام […]

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیانیه ای از ممنوعیت ورود هر قطعه ای که در داخل امکان ساخت آن وجود داشته باشد خبر داد. هدف از ممنوعیت ورود تجهیزات فناوری اطلاعات حفظ منابع ارزی و حمایت از تولید داخل عنوان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، در پی اعلام ممنوعیت واردات کالاهای حوزه IT مانند CPU، لپ تاپ، استوریج، هارددیسک و روتر و … محمدباقر اثنی ‌عشری، رئیس هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی نامه ای به مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن شوخی دانستن این موضوع خواستار رسیدگی و بازبینی در این مورد شد. این در حالیست که دورکاری بسیاری از کارمندان باعث افزایش تقاضا برای تجهیزات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است. از طرفی ادمه ممنوعیت واردات کالا ممکن است به افزایش قاچاق اینگونه کالاها منجر شود. اثنی عشری خواستار پیگیری سریع این مورد در نامه خود شده است.

حمید توسلی، عضو هیات مدیره و کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی دستور صادره در مورد عدم ورود کالاهای فناوری موجب ورود آسیب جدی به کسب و کارهای موجود در این حوزه و همچنین زیرساخت های کشور دانست. وی افزود: همین کالاهای بخش فناوری توانسته در شرایط کنونی باعث نجات کشور شود و وجود همین زیرساخت اجازه خرید آنلاین و یا آموزش های مجازی را به مردم داده است. علاوه بر آن بسیاری از شرکت های نرم افزاری و حتی بانکداری الکرونیکی نیز با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال