اوریون در مسیر دورترین فاصله از زمین

اخیرا آژانس فضایی اروپا ویدیویی از لحظه پرتاب کپسول اوریون منتشر کرد که در آن جزئیات پرواز آن به نمایش درآمده است. گفتنی است این کپسول به زودی به دورترین فاصله از زمین می رسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون سرنشین اوریون که اکنون در مسیر دورترین فاصله از زمین […]

اخیرا آژانس فضایی اروپا ویدیویی از لحظه پرتاب کپسول اوریون منتشر کرد که در آن جزئیات پرواز آن به نمایش درآمده است. گفتنی است این کپسول به زودی به دورترین فاصله از زمین می رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول بدون سرنشین اوریون که اکنون در مسیر دورترین فاصله از زمین قرار دارد، بررسی های را از مدار جدید انجام خواهد داد. آژانس فضایی اروپا نیز ویدیویی از لحظه پرتاب این کپسول منتشر کرد که نحوه پرتاب آن را نشان می دهد.

زاویه ثبت این ویدیو مربوط به دوربین نصب شده در بالای موشک سامانه پرتاب فضایی است که در آن بطور مستقیم و رو به پایین موتورها قابل مشاهده هستند. همچنین در این فیلم روشن شدن موتورها و حرکت آن به سمت فضا مشهود است.

ویدیوی منتشر شده حدود سه دقیقه و ۳۳ ثانیه است که در لحظات نهایی روشن شدن موتور نمایش داده میشود. پرتاب کپسول بدون سرنشین اوریون در تاریخ ۱۶ نوامبر انجام شد و پرتاب آن با کمک قویترین پیشران یعنی موشک سامانه پرتاب فضایی انجام گرفت. نیروی رانش این پیشران حدود ۸.۸ میلیون پوند است که حتی از موشک قدرتمند سترن در دهه ۱۹۶۰ که وظیفه ارسال فضانوردان به ماه را بر عهده داشت، نیز قویتر است.

البته زمانیکه اسپیس ایکس موشک سوپر هوی خود را به مرحله آزمایش در بیاورد احتمالا موشک سامانه پرتاب فضایی ناسا دیگر بیشترین قدرت رانش را نخواهد داشت. شرکت خصوصی اسپیس ایکس قصد دارد آزمایش نمونه اولیه این موشک را طی ماه های آینده انجام دهد. قدرت پیشرانه موشک سوپر هوی حدود ۱۷ میلیون پوند است و وظیفه آن ارسال فضاپیمای استارشیپ به مدار زمین است.

قدرت موشک به فضاپیماها شتاب لازم را در عبور از کشش گرانشی زمین می دهد به همین دلیل برای رسیدن به مقصد ضروری هستند. همچنین با کمک آنها بار بیشتری حمل میشود. در صورتی که نیاز به ساخت پایگاه و سکونت انسان در آن باشد، نیاز است تا چنین نوشکا هوایی بتوانند مواد لازم را به آنجا حمل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال