این سمعک هوشمند می تواند با گجت‌های الکترونیکی ارتباط داشته باشد

همان‌طور که شاهد هستید، امروزه دستگاه‌ها و گجت‌های بسیار زیادی هستند که به شمار محصولات متصل به اینترنت اضافه می‌شوند تا به خودکار و آسان شدن زندگی شما کمک روزافزون نمایند. اما در این حال سوالی در این زمینه به وجود خواهد آمد و آن هم این است که آیا تمامی این محصولات جدید برای […]

همان‌طور که شاهد هستید، امروزه دستگاه‌ها و گجت‌های بسیار زیادی هستند که به شمار محصولات متصل به اینترنت اضافه می‌شوند تا به خودکار و آسان شدن زندگی شما کمک روزافزون نمایند. اما در این حال سوالی در این زمینه به وجود خواهد آمد و آن هم این است که آیا تمامی این محصولات جدید برای بشر مفید خواهند بود یا نه؟

به تارگی یک سمعک هوشمند معرفی شده است که قادر است به اینترنت اشیا متصل شود. قبل از آن که بخواهیم در مورد مفید بودن یا نبودن این گجت جدید صحبت کنیم بهتر است این موضوع را اضافه نماییم که این سمعک هوشمند به مانند یک دست اضافی برای شما کار خواهد کرد. شرکت انگلیسی Oticon که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولیدات مربوط به شنوایی به حساب می آید به تازگی از محصول جدید خود با نام Opn رونمایی به عمل آورده است که یک سمعک هوشمند به حساب خواهد آمد. با استفاده از این ابزار جدید، کاربر قادر خواهد بود برای مثال زمانی که زنگ درب خانه به صدا در می‌آید، متوجه شده و اقدام نماید. از طرفی این سمعک می‌تواند صدای حسگر تشخیص دهنده دود یا مانیتورینگ اتاق بچه را نیز تشخیص دهد. به لطف وجود تکنولوژی TwinLink در این محصول، Opn به جهت در اختیار داشتن اتصال خود، ظرفیت باتری یا ابعاد کوچک خود را در این زمینه قربانی نکرده است.

در کنار اتصال به دیگر وسایل ارتباطی موجود در خانه، محصول جدید شرکت Oticon از ویژگی استاندارد IFTTT به منظور برنامه‌ریزی خودکار نیز پشتیبانی خواهد کرد. با این که این شرکت به طور دقیق به مشخصات فنی این محصول جدید اشاره نکرده است اما به شما شرط خواهیم بست که قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی دیگر وسایل خانه در این محصول جدید وجود داشته باشد. برای مثال می‌توانید با استفاده از این گجت هوشمند هشدارهای دوربین‌های امنیتی بیرون خانه خود را فعال سازید. البته درست است که اولین هدف تولید یک سمعک، کمک به افزایش میزان شنوایی کاربر خود خواهد بود اما در هر صورت این سمعک هوشمند فراتر از دیگر محصول معمولی خواهد بود. این شرکت در مورد ویژگی‌های شنوایی این سمعک نیز این طور اضافه می‌کند که سمعک Opn قادر خواهد بود طی یک ثانیه، به میزان یبشتر از 100 بار صداهای اطراف را آنالیز نماید. علاوه بر آن کنترل میزان نویز اصوات موجود در پس‌زمینه به جهت شنیدن هر چه بهتر اصوات اصلی موجود در همان جهت، یکی دیگر از مشخصات مفید و کارای این سمعک به حساب خواهد آمد. در واقع این به آن معنا خواهد بود زمانی که قصد دارید در یک محل شلوغ به صحبت کردن بپردازید، می‌توانید بدون هیچ گونه مزاحمتی از سوی اطرافیان به کار ادامه دهید. حتی در محل‌های بسیار شلوغ و پرازدحام نیز این قابلیت بسیار خوب عمل خواهد کرد. در طی مراسم معرفی این گجت هوشمند، هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نهایی یا زمان عرضه آن منتشر نشد. اما در هر صورت اگر خواهان در اختیار داشتن یکی از این سمعک‌های هوشمند هستید، می‌توانید با یک متخصص شنوایی در این مورد مشورت نمایید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال