محققان کشورمان برای محصولات کشاورزی صادراتی کود معدنی ساختند

کود توسعه داده شده توسط محققان کشور ما بر پایه مواد معدنی بوده و مخصوص محصولات کشاورزی صادراتی توسعه داده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دانش بنیان ایرانی با کمک تیم های تخصصی کود یا سمی بر پایه مواد معدنی تولید کرده است. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، […]

کود توسعه داده شده توسط محققان کشور ما بر پایه مواد معدنی بوده و مخصوص محصولات کشاورزی صادراتی توسعه داده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دانش بنیان ایرانی با کمک تیم های تخصصی کود یا سمی بر پایه مواد معدنی تولید کرده است. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، کشاورزی، بیوتکنولوژی و صنایع دامپروری فعالیت دارد و تاکنون دستاورد های منحصر به فردی را نیز در زمینه کود و سم به دست آورده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد کود ارگانیک ساخته شده برای پسیل پسته گفته است: از آفت‌های مهم مزارع پسته آفت پسیل محسوب می شود که در بیشتر موارد کنترل و مهار آن به سختی انجام می گیرد. اما کود ساخته شده می تواند این آفت را به خوبی کنترل کند.

پایه این کود مواد معدنی بوده به طوری که نمی تواند مشکلی از لحاظ سمی بودن در انسان ایجاد کند. از طرفی سم استفاده شده کنونی برای مقابله با آفت پسیل به نام موونتو به دلیل تحریم وارد کشور نمی‌شود و در صورت وارد شدن هزینه بسیار بالایی دارد. این سم با داشتن بوی بسیار زننده باعث شده تا گرید پستی کشور از رتبه یک و دو جهان به رتبه 7 و 8 نزول کند که این موضوع به وجود عناصر سنگین در سم استفاده شده برمیگردد.

محصول تولید شده توسط این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر سم و مقابله با آفات برای تقویت گیاه نیز مفید است. امروزه به دلیل استفاده از آلودگی و سموم غیر استاندارد بسیاری از محصولات کشاورزی ایران در بازارهای هدف مرجوع شده است. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و محققان کشورمان می توانند با استفاده از مواد معدنی سم و کود هایی مناسب محصولات کشاورزی در گرید صادراتی توسعه دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال