اورکلاک پردازنده جدید اینتل تا ۶.۹ گیگاهرتز با کمک نیتروژن مایع

اخیراً ویدیویی از پردازنده جدید اینتل به نام راکت لیک منتشر شده که در آن اورکلاک پردازنده تا ۶.۹ گیگاهرتز نشان داده شده است. پردازنده راکت لیک به عنوان رقیب رایزن 5000 روانه بازار خواهد شد و احتمالا قادر است حریف خود از شرکت AMD را شکست دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

اخیراً ویدیویی از پردازنده جدید اینتل به نام راکت لیک منتشر شده که در آن اورکلاک پردازنده تا ۶.۹ گیگاهرتز نشان داده شده است. پردازنده راکت لیک به عنوان رقیب رایزن 5000 روانه بازار خواهد شد و احتمالا قادر است حریف خود از شرکت AMD را شکست دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پردازنده جدید اینتل به نام راکت لیک از سری پردازنده های هشت هسته ای این شرکت به شمار می آید. در ویدئوی منتشر شده مراحل خنک کاری این پردازنده با کمک نیتروژن مایع به نمایش گذاشته شده است. احتمال می‌رود اینتل در هفته‌های آتی از این پردازنده رونمایی کند. در این ویدئو با استفاده از نیتروژن مایع فرکانس پردازنده به ۶۹۲۳.۵۶  مگاهرتز میرسد.

 آنچه که در این ویدئو قابل تشخیص است استفاده از رم ۸ گیگابایتی با فرکانس برابر است. البته امکان استفاده از سیستم خنک کاری با هدف بازاریابی اینتل دور از انتظار نیست. پیش از این نیز این شرکت ویدئویی را از اورکلاک پردازنده ۲۸ هسته‌ای با فرکانس ۵ گیگاهرتز در نمایشگاه کامپیوتکس در سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته بود. در این ویدیو از خنک کننده صنعتی در زیر میز استفاده شده بود که بعدها اینتل  اعلام کرد در این مورد سوء تفاهم شده بود.

البته نسل جدید پردازنده های اینتل با توجه به معماری جدید خود و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری عملکرد بهتری نسبت به پردازنده قبلی خواهد داشت. همچنین راکت لیک قرار است PCIe 4.0 و AVX-512 را به پلتفرم اینتل اضافه کند. در نتیجه با توجه به اطلاعات منتشر شده این شرکت برای فروش پردازنده های جدید نیاز به چنین نمایش‌هایی نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال