چه چیزی باعث ناهمخوانی بین تغییرات اقلیمی زمین شده است؟

ناهمخوانی بین تغییرات اقلیمی در شمالگان و دیگر بخش های زمین دانشمندان را دچار سردرگمی کرده است. مطالعات جدید از نقش گازهای تخریب کننده لایه ازن در این تغییرات اقلیمی حکایت دارد. سرعت گرمایش در شمالگان تقریبا دو برابر میزان گرمایش در دیگر بخش های زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک […]

ناهمخوانی بین تغییرات اقلیمی در شمالگان و دیگر بخش های زمین دانشمندان را دچار سردرگمی کرده است. مطالعات جدید از نقش گازهای تخریب کننده لایه ازن در این تغییرات اقلیمی حکایت دارد. سرعت گرمایش در شمالگان تقریبا دو برابر میزان گرمایش در دیگر بخش های زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پدیده شمالگان پدیده گرم شدن شمال با سرعت دو برابر است که به از دست دادن سریع یخ های این منطقه منجر شده است. دانشمندان معتقدند که گازهای تخریب کننده ازن در گرم شدن سذیعتر این منطقه نقش دارند. مثلا کلروفلوئوروکربن‌ها (CFC) صد برابر بیشتر از کربن دی اکسید باعث گرم شدن اتمسفر میشود.

مارک اینگلند، اقیانوس شناس اهل کالیفرنیا پژوهش هایی را از طریق شبیه سازی های اقلیمی با و بدون در نظر گرفتن گازهای CFC انجام داده است. بدون حضور این گازها میانگین گرمایش شمالگان  82/0 و در صورت وجود این گاز این میانگین به 59/1 درجه سانتیگراد رسید. همچنین آزمایش های دیگری با وجود غلظت های ثابت CFC و ضخامت متغیر لایه ازن، ارتباط این ماده شیمیایی با گرمایش منطقه بطور کامل مشخص شده است. دانشمندان معتقدند برای دریافت برآورد درست نیاز است تا این شبیه سازی در مناطق دیگر نیز انجام گیرد. غلظت گاز CFC  پس از تصویب پروتکل مونترال در سال ۱۹۸۹ کاهش یافته است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال