تسکین درد بدون نیاز به دارو با کمک ایمپلنت قابل حل در بدن

دانشمندان برای اولین بار برای تسکین درد بدون نیاز به دارو از یک ایمپلنت قابل حل در بدن استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمان ابتلا به دردهای شدید جسمانی ممکن است استفاده از مواد ضد درد و اعتیاد به آنها فرد را تهدید کند. به همین دلیل استفاده از […]

دانشمندان برای اولین بار برای تسکین درد بدون نیاز به دارو از یک ایمپلنت قابل حل در بدن استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمان ابتلا به دردهای شدید جسمانی ممکن است استفاده از مواد ضد درد و اعتیاد به آنها فرد را تهدید کند. به همین دلیل استفاده از ایمپلنت جدید تسکین درد می تواند بسیار موثر باشد. دانشمندان آمریکایی برای اولین بار نوعی ایمپلنت جدید توسعه داده‌اند که می تواند درد را بدون استفاده از داروهای مسکن کاهش دهد. این ایمپلنت با خنک کردن اعصاب نیاز به دارو را از بین میبرد.

 دستگاه زیست سازگار و محلول در آب به جای مواد مخدر ضد درد استفاده خواهد شد. پروفسور جان ای راجرز از دانشگاه نورث وسترن با همکاری تیم خود این ایمپلنت را روی موش‌های آزمایشگاهی امتحان کرد و نتایج آن را امیدوار کننده دانسته است. این ایمپلنت نرم و منعطف ساخته شده از یک الاستومر زیست تخریب پذیر و زیست سازگار تشکیل شده است که به شکل یک نوار نازک است که به ضخامت یک تکه کاغذ و پهنای آن در حداکثر مقدار به ۵ میلی متر می رسد. در زمان جراحی انتهای ایمپلنت به دور عصب محیطی پیچیده میشود و همچنین یک پمپ به این دستگاه متصل خواهد بود که در بیرون بدن بیمار قرار دارد. این پمپ وظیفه ارسال جداگانه خنک کننده مایع و گاز نیتروژن را برعهده خواهد داشت. زمانی که فرد احساس درد می کند می توان از مایع خنک کننده پرفلوروپنتان استفاده کرد. این مایع درون دستگاه جریان خواهد یافت همچنین نیتروژن نیز از دیگر کانال میکرو سیال جریان می یابد. پس از مخلوط شدن این دو در یک محفظه، مایع خنک کننده با کمک نیتروژن تبخیر شده و اثر خنک کنندگی موضعی ایجاد میکند.

 سپس عصب بی حس شده و درد تسکین می یابد. درون این دستگاه یک حسگر یکپارچه با هدف اندازه گیری دمای عصبی قرار داده شده است تا از سرد شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. زیرا با سرد شدن بیش از حد عصب امکان آسیب دیدگی آن وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال