فناوری دوربین جدید شرکت پاناسونیک ضربان قلب شما را اندازه‎گیری می‎کند

در آینده‎ای نزدیک، کاربرانگوشی‎های هوشمند به سخت‎افزار اختصاصی که ضربان قلب آن‎ها را اندازه بگیرد، نیاز نخواهند داشت. شرکت پاناسونیک اعلام کرده که در حال توسعه‎ی یک فناوری دوربین است که می‎تواند با نگاه به شما ضربان‎ قلب‎تان را اندازه‎گیری کند. این شرکت به دنبال حضور در نمایشگاه “Wonder Japan Solutions” نوکیو این خبر را […]

در آینده‎ای نزدیک، کاربرانگوشی‎های هوشمند به سخت‎افزار اختصاصی که ضربان قلب آن‎ها را اندازه بگیرد، نیاز نخواهند داشت. شرکت پاناسونیک اعلام کرده که در حال توسعه‎ی یک فناوری دوربین است که می‎تواند با نگاه به شما ضربان‎ قلب‎تان را اندازه‎گیری کند.

این شرکت به دنبال حضور در نمایشگاه “Wonder Japan Solutions” نوکیو این خبر را اعلام کرد. این فناوری جدید Contactless Vital Sensing (حس علائم حیاتی بدون نیاز به تماس) نام دارد و این شرکت ژاپنی ادعا می‎کند که می‎تواند تقریبا در هر نوع دوربینی، حتی وب‎کم‎ها از نرم‎افزار خود استفاده کند.

ولی نحوه‎ی عملکرد آن به چه صورت است؟ در واقع، Contactless Vital Sensing نحوه‎ی انعکاس نور از پوست شما را برسی می‎کند. خون نور را جذب می‎کند، بنابراین پوست شما هرچه خون بیشتری در میان آن در جریان داشته باشد قابلیت انعکاسی کمتری دارد. پاناسونیک بر روی چهره‎ی یک فرد به صورت زنده این فناوری را به نمایش گذاشت ولی نرم‎افزار می‎تواند “از هر ناحیه‎ای جدا از پوست که دیده می‎شود، استفاده کند”.

به ادعای این شرکت این فناوری دقتی مشابه با دستگاه‎های تخصصی پزشکی دارد و آن‎ها قصد دارند آن را تکمیل کنند. کاربرد این فناوری جدید فراتر از دنیای موبایل و پزشکی خواهد بود چون به سادگی می‎توان از آن برای دروغ‎سنجی، اندازه‎گیری استرس، جلوگیری از حوادث رانندگی به واسطه‎ی خستگی و موارد متعدد دیگر، استفاده کرد. پاناسونیک قصد دارد که در سال 2018 فناوری Contactless Vital Sensing را در معرض عموم قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال