پاناسونیک از دوربین DMC-FZ2500 رونمایی کرد؛ تمرکز بر روی فیلم‌برداری

شرکت پاناسونیک دوربین محبوب Lumix DMC-FZ1000 خود را با تغییرات زیادی ارائه کرده تا با یک ارتقاء کامل و محصولی به اسم دوربین DMC-FZ2500/FZ2000 روبرو باشیم. این دوربین دارای لنزها، منظره‎یابی الکتریکی (EVF) و فیلتر متغیر ND جدیدی است ولی تمامی هیاهوی شکل گرفته حول این دوربین قابلیت فیلم‎برداری آن است. FZ2500 دارای سنسور 1 اینچی […]

شرکت پاناسونیک دوربین محبوب Lumix DMC-FZ1000 خود را با تغییرات زیادی ارائه کرده تا با یک ارتقاء کامل و محصولی به اسم دوربین DMC-FZ2500/FZ2000 روبرو باشیم. این دوربین دارای لنزها، منظره‎یابی الکتریکی (EVF) و فیلتر متغیر ND جدیدی است ولی تمامی هیاهوی شکل گرفته حول این دوربین قابلیت فیلم‎برداری آن است.

FZ2500 دارای سنسور 1 اینچی 20 مگاپیکسلی مشابهی با دوربین‎های ZS100/TZ100 است و به همراه آن از یک سیستم فوکوس خودکار بی‎نظیر بهره می‎برد. قابلیت‎های همیشگی ضبط ویدئوهای 4K و امکان تغییر فوکوس بعد از گرفتن تصویر نیز به چشم می‎خورند ولی این دوربین دارای یگ گزینه‎ی جدید هوشمندانه به اسم انباشتن فوکوس (Focus Stacking) است. بدون شک پشتیبانی از شبکه‎ی وای‎فای نیز یکی دیگر از قابلیت‎های محصول جدید پاناسونیک است.

اگر از دید طراحی بخواهیم بنگریم، FZ250 یک دوربین بزرگ و محکم است که به شکل عالی در دست جا می‎گیرد. لنزهای 24-480 میلی‎متری آن که معادل لنزهای F2.8-4.5 است در مقایسه با لنزهای دوربین FZ1000 بلندتر ولی کمی کندتر عمل می‎کند، البته باید توجه داشت که عملکرد داخلی آن کاملا متفاوت است. به دنبال روشن کردن این دوربین، این لنزها باز شده و حتی به هنگام زوم کردن جابجا نمی‎شوند، انگاری تمامی این کارها داخل خود لنز، نظیر یک دوربین فیلم‎برداری، صورت می‎گیرد. ترکیب این قابلیت به همراه محرک‎های به خصوص برای لنزها باعث می‎شود عمل زوم کردن به شکل روان‎تری صورت بگیرد. این دوربین از سیستم لرزش‎گیر تصویر همیشگی پاناسونیک بهره می‎‌برد و خبر خوبی که باید برای فیلمبرداران داشت این است که FZ2500 دارای یک فیلتر ND متغیر با گزینه‎های -2EV, -4EV و -6EV است. این دوربین مجهز به یک نمایشگر ال‎سی‎دی 3 اینچی لمسی بوده و منظره‎یاب الکتریکی آن از نوع اولد با قابلیت بزرگنمایی فوق‎العاده 0.74x است.

تمرکز اصلی پاناسونیک در این دوربین بر قابلیت فیلم‎برداری است. این دوربین می‎تواند هم ویدئوهای DCI و هم اولترا اچ‎دی 4K با نرخ 30 و 24 فریم در ثانیه با بیت‎ریت 100 مگابیت در ثانیه بگیرد. ویدئوهای فول اچ‎دی می‎توانند نرخ فریمی برابر با 60 فریم در ثانیه و بیت‎ریت 200 مگابیت در ثانیه با استفاده از روش فشرده‎سازی ALL-Intra داشته باشند.  FZ2500 هم‎چنین قادر به این است که ویدئوهای اسلوموشن و یا با ریتم سریع بگیرد.

دو قابلیت بسیار مهم دیگر این دوربین خروجی ویدئوی 10 بیتی  4:2:2 به دنبال استفاده از پورت اچ‎دی‎ام‎آی (HDMI) (یا 8 بیت برای ضبط داخلی فیلم) است و کاربران می‎توانند با پرداخت هزینه‎ی بیشتر (99 دلار) پشتیبانی از V-Log L را نیز داشته باشند. این دوربین دارای هم جک هدفون هم میکروفون است و از میکروفون‎های شات‎گان پاناسونیک و لامپ‎های ویدئویی این شرکت پشتیبانی می‎‎کند.

لازم به ذکر است دوربین FZ2500 از آبان‎ماه به قیمت 1199 دلار وارد بازار می‎شود.

تصاویر بیشتری از این دوربین را در زیر می‎توانید مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال