نی های کاغذی به دلیل وجود مواد شیمیایی ماندگار برای زمین نامناسب هستند

در حالی که پیش از این نی‌های کاغذی به عنوان نی جایگزین مناسب برای نوع پلاستیکی آن معرفی شدند اکنون مشخص شد این نی ها نیز دارای برخی مواد شیمیایی ماندگار در طبیعت بوده و استفاده از آنها نیز می‌تواند خطرناک باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که نی‌های کاغذی […]

در حالی که پیش از این نی‌های کاغذی به عنوان نی جایگزین مناسب برای نوع پلاستیکی آن معرفی شدند اکنون مشخص شد این نی ها نیز دارای برخی مواد شیمیایی ماندگار در طبیعت بوده و استفاده از آنها نیز می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که نی‌های کاغذی به عنوان راه حل زیست محیطی بهینه معرفی شده‌اند اما آنها نیز چندان مناسب نبوده و علاوه بر سرعت پوسیده شدن بالا دارای سطوح پایینی از مواد شیمیایی ماندگار نیز هستند. هنوز مطالعه‌ای در مورد تاثیر این نی‌ها بر سلامت افراد انجام نشده است اما مواد شیمیایی ماندگار موجود در آن از قبیل پلی فلورالکیل می‌تواند طی انجام برخی تراکنش‌ها در محیط تا قرن‌ها باقی بماند. از این رو ‌نمیتوان این نی‌ها را زیست تخریب پذیر در نظر گرفت.

دانشمندان دانشگاه آنتورپ در بلژیک در مطالعه‌ای بیان کردند جایگزین‌های گیاهی پلاستیک نیز می‌توانند به شکلی بی‌صدا باعث آلودگی محیط شوند. آنها در این مطالعه ۳۹ برند نی مختلف پلاستیکی کاغذی شیشه‌ای و حتی بامبو و فولاد ضد زنگ را نیز مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه مشخص شد برخی از این محصولات با مواد شیمیایی ماندگار تولید شده که شامل یک گروه ۱۵ هزاری از مواد شیمیایی مصنوعی بوده و برخی از آنها میتوانند در غلظت‌های کافی باعث مسموم شدن حیوانات و انسان‌ها شوند.