اجازه والدین شرط استفاده نوجوانان آمریکایی از شبکه های اجتماعی

قانون جنجالی جدید یکی از ایالت های آمریکا که به تازگی به تصویب رسیده است به نوجوانان زیر سن قانونی اجازه فعالیت در شبکه های اجتماعی را نمی دهد. این افراد باید برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی اجازه والدین یا سرپرست خود را داشته باشند. از طرفی شرکت ها نیز باید شرایطی را برای دسترسی […]

قانون جنجالی جدید یکی از ایالت های آمریکا که به تازگی به تصویب رسیده است به نوجوانان زیر سن قانونی اجازه فعالیت در شبکه های اجتماعی را نمی دهد. این افراد باید برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی اجازه والدین یا سرپرست خود را داشته باشند. از طرفی شرکت ها نیز باید شرایطی را برای دسترسی والدین به حساب کاربری فرزندان فراهم کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از ایالت های آمریکا به نام یوتا که از جمله ایالت های جمهوری خواه و محافظه کار به شما می رود اخیراً قانونی را برای استفاده افراد زیر سن قانونی از شبکه های اجتماعی به تصویب رسانده است.

این قانون که توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است اجازه والدین را برای حضور در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر الزامی می داند.

لایحه این قانون که توسط فرماندار این ایالت نیز مورد تائید قرار گرفته مربوط به شبکه های اجتماعی و رسانه و با هدف محافظت از کودکان در برابر رفتارهای اعتیادآور و جلوگیری از تبلیغات ارائه شده است. در قسمتی از این قانون نیز شبکه های اجتماعی از طراحی برنامه های اعتیاد آور برای افراد زیر سن قانونی منع شده اند.

طبق این قانون در صورتی که پلتفرم های اجتماعی چنین امکاناتی را به نوجوانان ارائه کنند و باعث آسیب رساندن به آنها شوند می توان خسارت جهت آسیب های فیزیکی یا روانی دریافت کرد. در بخش دیگری از این قانون به سن کاربر برای استفاده در شبکه های اجتماعی اشاره شده است. در صورتی که کاربر زیر ۱۸ سال داشته باشد رضایت والدین برای استفاده از شبکه های اجتماعی ضروری است. البته منع استفاده از این شبکه های اجتماعی در بازه زمانی ۱۰:۳۰ شب تا ۶:۳۰ صبح است. شرکت های سازنده نیز موظف هستند تا نسبت به تنظیم حداکثر زمان استفاده و بازه دسترسی توسط نوجوانان را به پلتفرم خود اضافه کنند. از طرفی والدین نیز باید به حساب کاربری فرزندان و محتوای آنها دسترسی داشته باشند. همچنین نمایش تبلیغات با محتوای هدفمند به این افراد و جمع آوری اطلاعات از آنها ممنوع است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال