مجلس امسال میزبان لایحه حفاظت از داده های شخصی خواهد بود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد با هدف حفاظت از داده های مردم در شرکت های استارتاپی امسال مجلس میزبان لایحه حفاظت از داده های شخصی خواهد بود. این لایحه در وزارت ارتباطات دولت گذشته نیز مطرح شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش نویس لایحه گفته شده در سال ۹۷ […]

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد با هدف حفاظت از داده های مردم در شرکت های استارتاپی امسال مجلس میزبان لایحه حفاظت از داده های شخصی خواهد بود. این لایحه در وزارت ارتباطات دولت گذشته نیز مطرح شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش نویس لایحه گفته شده در سال ۹۷ به عنوان صیانت و حفاظت از داده های شخصی انجام گرفته بود. در سال گذشته نیز این لایحه با هدف رفع خلاهای قانونی مربوط به داده‌ها و اطلاعات با نام طرح حمایت و حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی به مجلس علنی ارائه شد که تاکنون به خروجی مشخصی نیز نرسیده است.

اکنون رئیس سازمان فناوری اطلاعات از ارسال این لایحه از طریق دولت به مجلس خبر داده است. خوانساری در گفتگوی اخیر خود اعلام کرد حفاظت از داده ها در شرکت های استارتاپی همانند وارد کردن شماره موبایل افراد در زمان ثبت نام سایت ها می باشد که این افراد تمایلی به در اختیار داشتن شماره آنها توسط شرکت های تبلیغاتی ندارند. به همین دلیل برای مشخص کردن تکلیف داده ها در این گونه موارد قوانین فعلی ما نمیتواند عملکرد شفافی را ایجاد کند. از طرفی بزرگ شدن شرکت های دانش بنیان همراه با جمع آوری داده های بسیار زیادی از مردم حتی به صورت بی نام خواهد بود که برای آن ها نیز باید قوانینی در نظر گرفته شود. به گفته وی یکی از اهداف سازمان فناوری اطلاعات در بخش حقوقی در مورد شرکت های استارتاپی همین لایحه حفاظت از داده های شخصی از طریق دولت و ارسال آن به مجلس خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال