بخشی از بالگرد نبوغ ناسا دچار مشکل فنی شد

با وجود انجام بسیاری از ماموریت ها توسط هلیکوپتر نبوغ، این بالگرد کوچک دچار مشکل فنی شده است. پشتیبانی نبوغ نیز اعلام کرد قصد دارد یک به روز رسانی نرم افزاری انجام دهد تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند و این هلیکوپتر به کار خود ادامه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

با وجود انجام بسیاری از ماموریت ها توسط هلیکوپتر نبوغ، این بالگرد کوچک دچار مشکل فنی شده است. پشتیبانی نبوغ نیز اعلام کرد قصد دارد یک به روز رسانی نرم افزاری انجام دهد تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند و این هلیکوپتر به کار خود ادامه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد استقامت همراه با هلیکوپتر نبوغ روی سطح سیاره سرخ در حال کاوش است. این هلیکوپتر هم اکنون در دهانه جزرو قرار داردو سرمای بسیار شدیدی را تحمل می کند. طبق گفته تیم ناسا در زمان آماده سازی نبوغ برای پرواز جدید حسگر شیب سنج نبوغ کار نکرده است.

 مشکل اصلی خاموش شدن این دستگاه در شب های سرد است به طوری که این اتفاق اجازه محافظت دستگاه از قطعات خود در برابر سرما را نمی دهد. هاوارد گریپ خلبان ارشد پروژه نبوغ می گوید: از کار افتادن این حسگر در مسیریابی مشکل بزرگی را ایجاد می‌کند. اما این به معنی پایان پرواز در سطح مریخ نخواهد بود. به گفته وی این سیستم دارای دو حسگر شتاب سنج است که وظیفه آن اندازه گیری گرانش پیش از پرواز خواهد بود. همچنین با توجه به تشخیص جهت گرانش مسیر حرکت نبوغ نیز توسط آن پیش‌بینی می‌شود. البته به نظر می‌رسد در پروازهای واقعی چندان به اطلاعات حسگر شیب سنج نیاز نیست.

 تیم پشتیبانی این بالگرد قصد دارد با کمک یک بسته نرم افزاری اطلاعات را از یک حسگر دیگر بگیرد. به نظر می رسد ناسا پیش از این، چنین رخدادی را پیش‌بینی کرده بود. گریپ در این مورد می گوید: این تیم پیش از رسیدن نبوغ به مریخ یک وصله نرم افزاری برای آن آماده کرده بود. زیرا این مشکل را پیش‌بینی کرده بودند. البته این به روز رسانی چند روز زمان میبرد تا نصب و آزمایش شود. اما به گفته ناسا احتمالاً نبوغ در آینده می تواند بیست و نهمین پرواز خود را نیز انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال