بخشی از کاوشگر خورشیدی پارکر از کار افتاد

طبق بیانیه مقامات ناسا قسمتی از تجهیزات کاوشگر خورشیدی پارکر غیرفعال شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از تجهیزات پارکر بطور غیرمنتظره از کار افتادن است. مقامات ناسا می گویند این مشکل چندان نگران کننده نیست و این ابزار به زودی روشن میشود. مقامات ناسا در مورد این مشکل اینگونه […]

طبق بیانیه مقامات ناسا قسمتی از تجهیزات کاوشگر خورشیدی پارکر غیرفعال شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از تجهیزات پارکر بطور غیرمنتظره از کار افتادن است. مقامات ناسا می گویند این مشکل چندان نگران کننده نیست و این ابزار به زودی روشن میشود.

مقامات ناسا در مورد این مشکل اینگونه توضیح داده اند: کاوشگر پارکر در تاریخ ۱۲ فوریه یکی از ابزارهای خود به نام EPI-HI را در حالیکه برنامه نرم افزاری روی آن در حال بارگذاری بود، خاموش کرد.

در این بیانیه آمده است هیئت بررسی اعلام کرد این ابزار در زمان بارگیری پیش از موعد مقرر روشن شده بود. در حال حاضر نیز به دلیل موقعیت و تداخل فرکانس رادیویی خورشید امکان عملکرد مناسب آن وجود ندارد. ناسا انتظار دارد این دوره قبل از رسیدن کاوشگر به پرواز پانزدهم خود پایان یابد و کاوشگر به حالت عادی بازگردد.

کاوشگر پارکر با هدف انجام ماموریت های مربوط به خورشید در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد. قرار است در این ماموریت چند معمای خورشیدی از جمله کشف علت داغ تر بودن تاج خورشیدی از سطح خورشید بررسی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال